23948sdkhjf

Beklædning blandt de førende varer

Selvom fødevaresalget i Danmark er steget siden 2000, er væksten på grupperne beklædning og "andre varer" mere imponerende.

Selvom fødevaresalget i Danmark er steget siden 2000, er væksten på grupperne beklædning og "andre varer" mere imponerende.



Det fremgår af en graf, som Berlingske Tidende har udarbejdet i starten af august. Sætter man år 2000 lig med hundrede, er salget af madvarer til dato øget til omkring 108, mens de tilsvarende tal for grupperne beklædning og andre varer topper med værdier på henholdsvis 125 og 138, en fremgang, der tydeligt afspejler sig i godsmængderne.

Salgs- og marketingdirektør Steen Georg Pedersen, DHL Express, bekræfter udviklingen.

- Når vi taler beklædning specifikt, så matcher det vore egne oplysninger for de seneste to-tre år, siger han. - Vi hører både fra branchen og fra markedet, at der er en markant stigning i det generelle aktivitetsniveau. Spørger vi vore kunder, så er beskeden den samme: de er i vækst, de producerer og omsætter mere end før, og det smitter af på aktivitetsniveauet og godsmængderne.

Vækst i beklædning

- Fokuserer vi på hvad der er sket siden 2001, så har vi tredoblet vores forsendelsesmængder inden for området beklædning i perioden. Stigningen viser sig på både nationale og internationale transporter, og personligt vurderer jeg, at væksten inden for beklædning vil fortsætte, i hvert fald resten af året og ind i 2006. Vurderingen understøttes blandt andet af det, vi kan se i vore ordrebøger, som klart vil løfte omsætningen yderligere.

- DHL ønsker at cementere og udvikle sin markedsledende position på det danske marked yderligere, siger Steen Georg Pedersen. - Det forudsætter, at vi vinder markedsandele i form af kvalitativ tilvækst, og for at sikre den udvikling, har vi opgraderet salgsstyrken, der henvender sig direkte til kunderne.

Nyansættelser

Vi har i dag 20 pct. flere salgsressourcer end sidste år, og det er lykkedes at få en lang række nye kontrakter. Hvis vi både skal fastholde og udvikle eksisterende kundesamarbejder samt tiltrække nye og overfor alle yde markedets bedste service, er det nødvendigt at udvide medarbejderstaben tilsvarende. Man kan sige, at nyansættelserne er drevet af trenden, og vi føler os i dag godt rustet til at møde fremtidige udfordringer. Også i form af yderligere stigninger i aktivitetsniveauet, forsikrer Steen Georg Pedersen.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094