23948sdkhjf

Fik 10 procent meromsætning

Freja transport a/s med direktør Jørgen Hansen i spidsen bekræfter tendensen: - Der er vel ingen grund til at skjule, at transporterhvervet generelt for tiden er inde i en gunstig udvikling med kraftig vækst, siger han.

Freja transport a/s med direktør Jørgen Hansen i spidsen bekræfter tendensen:

- Der er vel ingen grund til at skjule, at transporterhvervet generelt for tiden er inde i en gunstig udvikling med kraftig vækst, siger han.



- Det ser man ikke mindst på de priser, transport-virksomhederne i dag bliver solgt til - tag for eksempel Combifragt, der med store vækstrater og et resultat før skat på 10 millioner kroner senest blev opkøbt af det finske postvæsen for 450 millioner kroner. Men det er faktisk en gammel trend, vi taler om, - den er ikke ny, - eller overraskende. Vi så faktisk allerede sidste år, at tingene gik i den retning, påpeger direktør Jørgen Hansen.

- Vi har også konstateret, at væksten hos os, fortsætter Jørgen Hansen. - Freja transport har det ligesom alle andre i vores branche i øjeblikket: vi kører på et meget højt aktivitetsniveau. For at klare efterspørgslen har vi måttet ansætte yderligere personale, - jeg mener, vi har rekrutteret 8 - 10 nye medarbejdere inden for de seneste måneder. Derudover opkøbte vi i 2005 Kombi Trafik, hvilket selvfølgelig har været med til at øge transportaktiviteterne. Det er faktisk svært at sammenligne den aktuelle situation med tidligere, men en meromsætning på omkring 10 procent skal der nok være tale om.

Begge ben på jorden

- Vi følger med udviklingen og markedet, men vi prøver samtidig at holde begge ben på jorden og skabe kontrolleret vækst i stedet for at blive suget med ind i en ukontrolleret overophedning af markedet. Der er ingen tvivl om, at samfundet i øjeblikket bevæger sig på tynd is med det overforbrug, vi lægger for dagen. Vender renteniveauet pludseligt, er jeg bange for, at mange danskere kommer i vanskeligheder, og det smitter jo af på det, vi beskæftiger os med. Så det gælder om at sikre, at virksomheden ikke vokser ud over markedet men først og fremmest i kraft af nye markedsandele, fastslår Jørgen Hansen.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094