23948sdkhjf

Selve lastbilen er kun halvdelen af løsninger

DaimlerChryslers nye Branche Information Centre byder på løbende udstilling af omkring 120 Mercedes lastvogne i vidt forskellige opbygninger fra den klassiske presenningstrailer, over højt specialiserede entreprenørvogne til skræddersyede distributionsbiler.

DaimlerChryslers nye Branche Information Centre byder på løbende udstilling af omkring 120 Mercedes lastvogne i vidt forskellige opbygninger fra den klassiske presenningstrailer, over højt specialiserede entreprenørvogne til skræddersyede distributionsbiler.



Danske vognmænd skal køre langt, hvis de vil benytte det nye Mercedes Branch Information Centre, der permanent udstiller omkring 120 forskellige opbygninger på Mercedes tunge køretøjer.

Den imponerende samling af transportmateriel befinder sig ved DaimlerChryslers lastbilfabrik i Wörth nordvest for Karlsruhe.

Normalt kræver det besøg på en stor transportmesse, hvis man skal have et overblik over mulighederne for at skræddersy et køretøj til netop de opgaver, man lever af at løse for kunderne. Men BIC i Wörth, der parrer Mercedes lastvognsmodeller med en meget bred vifte af materielleverandører, er et godt alternativ.

Mercedes har med BIC erkendt, at selve lastbilen eller trækkeren kun er halvdelen af den løsning, som kunderne har brug for. Og derfor er det nødvendigt at tilbyde en bedre rådgivning i samarbejde med materielleverandører fra store trailer-fabrikker som Krone til små specialiserede opbyggere.

Danske - og for den sags skyld tyske - vognmænd behøver ikke at køre til Wörth, for at nyde godt af BIC.

Centeret er ikke bare et usædvanligt stort show room, men i lige så høj grad et rådgivnings- og uddannelsescenter, der på sigt skal uddanne DaimlerChryslers lastbilsælgere fra hele Europa.

Et værktøj

DaimlerChrysler. - Vi forventer ikke, at danske vognmænd fremover skal køre herned og bestille deres nye vogntog, selv om der givet vil være nogen, der gør det. Vi ser først og fremmest BIC som et udvidet uddannelsesværktøj for vores sælgere, siger Helle Færch, DaimlerChrysler Danmark.

120 forskellige opbygninger dækker naturligvis kun en brøkdel af de muligheder, der er på det europæiske marked. Derfor udskiftes de udstillede køretøjer løbende.

De er nemlig til salg og centeret arbejder med en gennemsnitlig levetid på tre måneder, før køretøjerne skiftes ud.

DaimlerChrysler leverer lastbilchassiser og trækkere, mens de tilknyttede materielleverandører leverer kasser, opbygninger, trailere og hængere.

Kunder, der besøger BIC, har naturligvis adgang til at prøvekøre de udstillede køretøjer på de tyske veje omkring Wörth. Centeret råder også over en omfattende database, der ikke bare rummer alle detaljer om de forskellige varianter af Actros, Atego og Axor, men også detaljeret indblik i mulighederne fra de tilknyttede materielvarianter.

BIC opdeler transportsektoren i otte forskellige segmenter: bygge- og anlæg, køl og frys, drikkevarer, langturstransporter, udskiftelige systemer, lokale myndigheder, sværgods og endelig autotransport.

Kundecenteret i Wörth udleverer årligt 30.000 køretøjer.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064