MAN slipper ikke for AdBlue til EURO5 motorer
DAF, IVECO, Mercedes-Benz, Renault og Volvo allerede har meldt ud at SCR-teknik er løsningen til nye store lastvognsmotorer, der skal kunne matche EUR5 normen.
DAF, IVECO, Mercedes-Benz, Renault og Volvo allerede har meldt ud at SCR-teknik er løsningen til nye store lastvognsmotorer, der skal kunne matche EUR5 normen.
Også Scania forventes at ville anvende SCR-teknik, når det gælder de allerstørste motorer. Hidtil har det været tys-tys, hvordan MAN vil tackle EURO5 normen. MANs hightech motor D20, som på trods af den forholdsvis lille slagvolumen alligevel har en stor ydelse, klarer sig i EURO4 versionen med EGR (udstødningstilbageførsel) samt en PM-kat (katalysator sammenbygget med lydpotten). Men nu har MAN meldt ud, at den kommende EURO5 version af D20 motoren vil blive udstyret med SCR-teknik og derfor også skal anvende AdBlue.
-----