HOYER satser ekstra på trafiksikkerhed
Hoyer Danmark A/S i Fredericia, der er en nyetableret afdeling af HOYER Danmark A/S i København, har sat fokus på chaufførernes adfærd i trafikken, når de kører ud med brændstof til olie- og benzinkunderne.
Contract manager Jacob Bogh Nielsen siger til Danmarks Transport-Tidende, at man har valgt at gå lidt længere, end de krav som firmaets store kunde, Shell, stiller for at køre med flydende produkter ud. Fra SHELL side er det bl.a. et krav, at tankvognene ikke kan køre mere end 80 km i timen, og, at det ikke er muligt at kommunikere med chaufføren via f.eks. computer eller mobiltelefon, når håndbremsen er sluppet og vogntoget kører.
AdvarselDet betyder også, at chaufførerne ikke må benytte deres private mobiltelefon under kørslen. Sker det alligevel, og det bliver opdaget, vil det medføre at chaufføren får en advarsel. Og sker det igen, vil arbejdsforholdet blive bragt til ophør.
Som et nyt initiativ vil alle Hoyers vogne inden længe blive udstyret med orange sikkerhedsseler, så man let kan se om chaufføren anvender sin sikkerhedssele.
Hoyers afdeling i Fredericia startede samtidig med, at man overtog en del af kørslen med olieprodukter for Shell den første juli.
Begrænset motorstørrelseForeløbig råder Hoyer selv over syv nye sættevognstog, og der er yderligere to nye hængervogntog på vej. Alle de trækkende enheder er af mærket MAN og med EURO4 klassificerede motorer på 390 hk. Når motorerne, på trods af at der er tale om 48 ton vogntog, ikke er større, skyldes det også et krav fra Shell, som foreskriver en motor på maks. denne motorstørrelse til transportopgaven.
- Bemandingen af de ni vogntog er sket ved at ansætte 22 chauffører, der alle er omhyggeligt udvalgt. Hoyer har i samarbejde med Shells masterdriver og uddannelsesprogram fundet frem til de mest kvalificerede til opgaven, siger Jacob Bogh Nielsen.
Afdelingen, der er hjemmehørende på Fredericia Havn, har en administration på tre medarbejdere.
-----