Modulvogntoget er fremtidens løsning
Det er måske umiddelbart et luksusproblem set med transport-øjne, at godsmængderne kan ventes at stige i et hidtil uhørt omfang i takt med, at væksten i både Danmark og Europa vokser i de kommende år.
Men Erik Østergaard, som for nogle måneder sider blev direktør i DTL mener, at der allerede nu skal ske alvorlige overvejelser om at satse på den 25,25 meter lange modulvogntog, som kan få tre lastbiler til at blive til to med samme godsmængde og som kan være med til at sikre at den kommende europæiske vækst ikke sander til i trængsels-problemer.
Erik Østergaard ønsker tingene belyst til bunds og tænkt ind i en større sammenhæng. Det samme gælder, når der diskuteres miljøzoner, roadpricing og trafiksikkerhed. Han er blevet godt modtaget i sit nye job og glæder sig til være med til at gøre DTL til et knudepunkt for både i forhold ti medlemmerne og til et aktivt medspil i erhvervs- og samfundsforholdene.
-----