23948sdkhjf

Knaster i bekendtgørelse om særtransport

Branchens problemer med den nye særtransport-bekendtgørelse starter bl.a. med så banalt et forhold som, at en autotransporter kun har lov til at udnytte totallængden på 20,75 m, såfremt chaufføren, der sidder bag rattet, taler enten dansk eller engelsk.

Og kravene til afmærkning på autotransporterne opleves ligeså uforståelige for branchens praktikere, fordi det normalt ikke bliver bemærket, om autotransporter er 18,75 meter lang eller den er 20,75 meter lang.

Kravene om skiltning bag på køretøjet med den til enhver tid gældende maksimumshastighed på blokvogne, kræver et lager af skilte, og så er det også et problem, at der endnu ikke kan udstedes årstilladelser til tunge transporter.

Nogle af reglerne er velbegrundede, mens andre nu vil blive taget op med Færdselsstyrelsen af DTL.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062