23948sdkhjf

Farvel til transportopgave

Vognmand Anders Fransgaard fra Viborg har i et stykke tid gået og ventet på at få at vide, om han fortsat skal køre for DAKA med et tankvognstog.

Vognmand Anders Fransgaard fra Viborg har i et stykke tid gået og ventet på at få at vide, om han fortsat skal køre for DAKA med et tankvognstog.



Nu er spændingen udløst – Anders Fransgaard må desværre se sig slået

- Men sådan er vilkårene, siger vognmanden til e-nyt.

- Det er vemodigt, for det var det min far levede af, og det var det som jeg startede med for en halv snes år siden, da jeg valgte at køre forretningen videre. Nu er det værste næsten beskæftigelsen af de to chauffører, der har deltes om at køre med tankvognen. Vi har ikke umiddelbart andre opgaver til de to chauffører. Det er den eneste tankvogn vi har, og det er også tvivlsomt, om der kan findes opgaver til den. Vogntoget er designet til netop disse transporter for DAKA, så det ender nok med at vi må afhænde det, siger han.

Anders Fransgaard kan dog glæde sig over, at han heldigvis også har brugt de ti år til at udvide forretningen med mange andre aktiviteter, så han i dag råder over 18 lastvogne, herunder også tre lastvogne der kører detail-afhenting for DAKA, og som fortsætter uændret.

Anders Fransgaard har siden 1999 været formand for Viborg Vognmandsforening og er netop blev valgt ind i både DTLs og ATLs bestyrelser.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063