23948sdkhjf

Skal det være standard eller special-design?

Hos den midtjyske vognopbygger Brande Vognfabrik går man målrettet efter de skræddersyede kundeløsninger

Hos den midtjyske vognopbygger Brande Vognfabrik går man målrettet efter de skræddersyede kundeløsninger



Nu til dags findes der groft sagt to løsninger, når det gælder traileropbygninger.

Enten går man efter en fuldstændigt standardiseret trailer, standardtrailer og tilpasser transportopgaven til den. Eller også vælger man en løsning, hvor den trailer man anskaffer sig er tilpasset transportopgaven.

Der er ingen tvivl om, at det vurderet på anskaffelsesprisen alene vil være den første løs-ning, der er den rigtige.

Men kigger man på hele transportøkonomien vil der ofte være penge at hente ved at have det rigtige udstyr - materiel som både kan være mere effektivt og måske samtidig lettere at arbejde med.

De fleste danske opbyggere har netop deres styrke i at kunne efterkomme kundens krav med en nøglefærdig kundetilpasset løsning, hvor de fleste standardtrailere, der bliver im-porteret færdige fra de udenlandske producenter, repræsenterer en langt billigere her og nu løsning.

En af de virksomheder, der virkelig har formået at slå igennem ved at lave kundetilpasse-de løsninger, er Brande Vognfabrik i Brande.

Her laver man mange løsninger, der er nøjagtig som kunden ønsker dem inden for det muliges rammer.

En god investering

Et eksempel er en ny dobbeltdækkertrailer til BP Gas.

Her er tale om et trailerchassis fra den velkendte tyske producent HRD, hvor Brande Vognfabrik har lavet en opbygning med to dæk, så der kan stå paller i to lag på eget gulv.

- Vi har modtaget traileren som en rå trailer med bund, hvorefter vi har monteret hele overbygningen inklusiv gardin i begge sider og det nødvendige surringsgrej, siger fabrikant Jens Arne Thomsen til Trans Inform og tilføjer, at man i virksomheden har opnået en vis ekspertise i at bygge denne type dobbeltdækkere, der efterhånden har fået en vis udbre-delse i Danmark.

Med det dobbelte dæk, er der også mulighed for at medbringe mere gods, uden at de ne-derste paller bliver trykket af de øverste og så videre under transporten.

Hvis sådan en trailer har en lang levetid, er investeringen i det ekstra dæk sikkert også en god investering.

Denne trailertype har med tiden vundet stort indpas ved bl.a. transport af læskedrikke.

Brande Vognfabrik laver også denne trailertype i en version, hvor der plads til en gaffel-truck i den bagerste del af traileren.

Slisker

Så er der i stedet for en hel lukket bagende en bagende som kan åbnes og nogle slisker som kan lægges ud på jorden, så den medbragte gaffeltruck kan ned fra vognen og op igen, når evt. lasteoperationer er tilendebragt ude ved godsmodtageren.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08