23948sdkhjf

Helt nyt selskab til grisetransport

Danish Crowns nye struktur for svinetransport fører til helt nye selskab for transport på Sjælland og Øerne.

Danish Crowns nye struktur for svinetransport fører til helt nye selskab for transport på Sjælland og Øerne.



Efter Danish Crowns udlicitering af svinetransporterne, der har givet transportkøberen omkring 10 procents besparelser på transportbudgettet, står det klart, at transportarbejdet

for Sjælland og Øerne er placeret hos et helt nyetableret - og foreløbigt unavngivet - transportselskab under SPF-Danmark.

- Vi har åbenbart kunnet tilbyde transporterne til en pris, der lå under konkurrenternes, og fik derfor en seksårig kontrakt på transport af slagtesvin og søer for Danish Crown., udtaler Peter Skov Madsen, direktør i SPF-Danmark. - Kontrakten omfatter transport af omkring 3.000.000 slagtesvin og cirka 70.000 søer på årsbasis, og dækker hele Sjælland - dog uden det nordøstlige hjørne - Lolland/ Falster/Møn, et mindre område ved Nyborg og et større omkring Vejen.

- Da Danish Crown besluttede at indbyde til licitation omkring grisetransport, der er vores kernekompetence, blev vi interesseret. Vi blev prækvalificeret og gav det bud, som vandt licitationen. Baggrunden for tilbudet ligger primært i, at vi kan udnytte nogle administrative synergier imellem den nye forretningsenhed, der endnu ikke har fået et navn, og SPF-Selskabet, der også beskæftiger sig med transport. Begge selskaber er sideordnet med SPF Sundhedsstyring under SPF-Danmark, - der er selvstændige budgetter og regnskaber men fælles ledelse og bestyrelse.

Har hverken materiel eller ansatte

Det nye transportselskab under SPF-Selskabet skal starte 1. februar 2006

- På nuværende tidspunkt har vi hverken det nødvendige materiel til kørsel af slagtesvin og søer eller nogen ansatte, men vi har vurderet, at vi får brug for mellem 30 og 40 lastbiler, omkring 50/60 chauffører og fire funktionærer for, at det hele kan hænge sammen. Det er heller ikke udelukket, at vi ønsker at samarbejde om opgaven med en række af de større vognmænd, siger udtaler direktør Peter Skov Madsen, SPF-Danmark

- Vi skal være klar til at starte den 1. februar 2006. Og så gælder kontrakten for seks år til fast pris men med regulering for eventuelle ændringer i brændstofprisen, - men vi håber selvfølgelig, at vi gør det så godt, at vi kan fortsætte også når de seks år er gået. Vi er klar over, at det er en stor opgave, vi har fået, og at der ikke stilles nogen garantier. Vi vil gå ydmygt til den og bestræbe os på at servicere landmændene, der skal af med svinene, samt Danish Crown, siger han og tilføjer:

- Vi er ikke sat her på jorden til at tjene mange penge. Vort vigtigste fokus er at videreudvikle forretningen og servicere landmændene. Det er noget, der står højt i vores bevidsthed, og vi arbejder til stadighed på at levere god service, - ellers kan man ikke gøre forretninger, lyder det fra Peter Skov Madsen, SPF-Danmark.

Ikke andre kunder - endnu

Den nye transportvirksomhed bag SPF-Danmark skal vel næppe kun køre for Danish Crown. - Vi har naturligvis pligt til at optimere udnyttelsen af materiellet, men vi har på nuværende tidspunkt ikke andre kunder i butikken, forklarer Peter Skov Madsen, SPF-Danmark, der er et selskab under Danske Slagterier, der igen er ejet af de danske landmænd. - Nu gælder det om at komme i gang og finde et godt navn til selskabet - i den forbindelse har vi besluttet at søsætte en navnekonkurrence hos SPF-bestyrelsen, repræsentantskabet SPF-Forum og medarbejderne. Det håber vi, der kommer noget godt ud af.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125