23948sdkhjf

Firma tilbyder hjælp med pant

Ikke sjældent står en speditører med et tilgodehavende hos en kunde samtidig med, at de har panteret i varer fra samme kunde. Ved hjælp af panteretten i henhold til NSAB § 14 kan speditøren sælge disse varer for at få deres penge.

- Speditørerne har tidligere primært anvendt egentlige opkøbere af varer. Ofte har man været meget i tvivl om, det er den reelle pris, man bliver tilbudt, oplyser Zentrum, der er et yngre selskab, der arbejder med formidling af varer og ikke med opkøb.

- Zentrum finder en køber til varerne, hvorfor tilbudet om salg bliver den realistiske pris vurdering. Hermed kan speditør roligt sælge og få sit tilgodehavende indfriet, lyder tilbudet fra firmaet, som fortæller, at man har et stigende samarbejde med forskellige speditører, som er interesseret i at indfri deres tilgodehavender ved salg af varer med panteret.

Denne ret har speditørerne i henhold til standard betingelserne i NSAB § 14, når det sker efter reglerne ? det vil sige til reel og realistisk pris. Men for at undgå indsigelser, når man skal have sit tilgodehavende indfriet, må speditøren være varsom

- Her hjælper Zentrum speditørerne, idet man med en på forhånd aftalt pris på varerne finder mulige aftagere efter effektiv metode, lyder det fra formidlingsfirmaet

Det er et lovkrav, at salget af pante-varer sker ?på betryggende måde?, som det hedder.

-. Dette har mange gange vist sig at være et problem, når speditørerne bliver kontaktet af såkaldte opkøbere af varer. Ofte er man ikke helt sikker på om den pris, man bliver tilbudt, er reel og realistisk. Her har Zentrum fundet sin plads og beskæftiger sig primært med formidling af salg af overskudslagre og restpartier for agenturer og producenter, fremhæver firmaet.

Stort set alle

Zentrum blev startet for lidt over et år siden af Jacob Strømfeldt og Morten Heimark.

De formidler salg af overskudslagre, beslaglagte lagre eller lagre fra forsikringssager og konkurser. Det startede med handel af varer, som agenturer eller producenter havde fået i overskud som følge af returvarer, manglende eller lav omsætning, nye sortimenter, manglende betaling og afhentning af varer etc, fortæller Jacob Strømfeldt og fortsætter:

Stort set alle speditører har sådanne sager, påpeger Zentrum

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078