23948sdkhjf

Fornyet indsats for færre trafikulykker

Det er den landsdækkende kampagne ?Trafiksikkerhed i øjenhøjde?, som nu rykker nu ind i skolegårdene for at komme endnu tættere på børn i 1. til 3. klasse. Målet er at lære børnene at færdes sikkert i trafikken ? ikke mindst i omgangen med store lastvogne.

"Trafiksikkerhed i øjenhøjde" kommer rundt til skolerne i form af en Volvo lastvogn forsynet med en særlig showtrailer. Showtraileren kan slås ud, så der skabes et stort lokale specielt indrettet til undervisning i trafiksikkerhed. Børnene får også lov til at komme op i førerhuset på lastvognen for at lære om blinde vinkler. Børnene får på den måde en meget realistisk oplevelse af, hvorfor man skal være særligt opmærksom, når man møder en lastvogn i trafikken.

Det er tredje år i træk, at kampagnen "Trafiksikkerhed i øjenhøjde" sætter fokus på mindre børns sikkerhed i trafikken. Målet er at sænke antallet af ulykker, hvor lastvogne er involveret. 10 procent af de ca. 400 personer, der hvert år omkommer i trafikken, er børn.

DTL, Volvo Lastvogne, fagforeningen 3F og Falck står bag kampagnen.

- Vi har som branche et ansvar for at medvirke til at sænke antallet af ulykker, hvor lastvogne er involveret. Det ansvar tager vi alvorligt?, siger Peter Andersen, markeds-kommunikationschef hos Volvo Lastvogne.

Kampagnen består også af en række trafiksikkerhedsarrangementer for børn og deres forældre. Det seneste arrangement fandt sted i LEGOLAND, og der vil være mulighed for at komme tæt på lastvogne på Roskilde Dyrskue i perioden 3.-5. juni og på Egeskov Slot d. 6. august.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078