23948sdkhjf

Nu spændende carrier til WingCargo

Det handler om AirBridge Cargo, der er datterselskab af det succesfulde russiske selskab Volga-Dnepr. Men hvor Volga-Dnepr er førende inden for luftfragt med verdens pt største fragtfly, Antonov AN-124, der løfter op til 150 tons i ét hug, opererer AirBridge Cargo med Boeing 747-200 fragtere mellem Europa og Fjernøsten via russiske destinationer og hubbet i Krasnoyarsk.

Også til Sibirien

Alt dette er nu kommet betydeligt tættere på det danske marked, hvor AirBridge Cargo had udpeget WingCargo som sin GSA med virkning fra 1. april ? og det er ingen spøg:

- Vi er rigtig glade for at løfte denne nye udfordring og vi ser meget rem til at udbrede kendskabet til AirBridge Cargo blandt de danske speditører, siger Gitte Kjærulff, WingCargo operations manager.

- Udover at tilbyde jumbo-kapacitet fra Luxembourg og Frankfurt til Beijing og Shanghai, er AirBridge Cargo også enestående ved at tilbyde ruter til begge de to store lufthavne i Moskva. Dertil kommer mulighederne for videreflyvning til en lang række destinationer i det industri-tunge Sibirien og mange andre steder i Rusland.

Med udnævnelsen af WingCargo i Danmark mangler AirBridge Cargo nu kun dækning af det svenske marked, idet Norge er dækket af en GSA-aftale med det lokale Air Cargo Services.

Men det er ingen hemmelighed: AirBridge Cargo er i forhandlinger om også Sverige ? og lad os nu se, hvad der kan komme ud af det..

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094