Klaus Sørensen Transport er nu tilbage
Efter en periode med adresse i Skanderborg er kran- og specialtransportfirmaet flyt-tet tilbage til Trekantområdet.
Klaus Sørensen Transport A/S har atter fået domicil i Trekantområdet. Efter sidste som-mer at være flyttet fra Kolding til Skanderborg er kran- og specialtransportfirmaet for kort tid siden flyttet til Stoustrup vest for Fredericia.
Her har Klaus Sørensen lejet sig ind hos tidligere vognmand Preben Rebsdorf, der for år tilbage selv drev vognmandsforretning med netop kran og specialtransport.
Senest har bygningerne og pladsen været udlejet til Fontenay, der opbygger tankvogne.
- Vi har en stor kundemasse i Trekantsområdet, specielt til vore kranbiler. Derfor det er mest hensigtsmæssigt også at have domicil her i regionen, siger direktør Klaus Sørensen til Trans Inform.
Fornyelse af flådenDet nye hovedkvarter, der både omfatter en bygning med en administrationsdel, en værk-steds- og servicehal, samt et stort parkeringsareal, ligger meget centralt placeret tæt på rundkørslen ved Hejse kro, hvorfra man bl.a. har gode forbindelser ud til motorvejsnettet i alle retninger.
Klaus Sørensen Transport A/S råder i alt over 12 trækkende enheder, hvoraf fem lastvog-ne er med kraner samt et større udbud af blokvogne og udtrækstrailere samt et par følge-biler.
Inden for det sidste års tid har transportfirmaet udskiftet en stor del af flåden. Det har bety-det, at DAF nu er blevet det foretrukne lastvognsmærke i vognparken. Klaus Sørensen har i dag syv DAF lastvogne og fem Volvo lastvogne.
Transportopgaverne er meget fordelt inden for spektret kran og specialtransporter. Det er mest langgodstransporter og lettere sværgodstransporter der udføres. Det gør firmaet til gengæld i næsten hele Europa.
Storbritannien og IrlandKlaus Sørensen Transport har dog gennem årene opbygget en særdeles stor kompetence indenfor området special- og sværgodstransporter til og fra Storbritannien samt Irland og omliggende øer.
- Det er et geografisk område, som vi gennem længere tid har trafikeret rigtig meget, og lige for tiden er vi i gang med en opgave, hvor vi transporterer lange vindmøllevinger fra Italien til Irland, siger Klaus Sørensen.
De tungere transporter af vindmølletårne i ophæng er vi hørt op med. Vores kombinati-onsblokvogn med tilhørende tårnophængssæt, har vi solgt til en kollega.
En del langgods køres ud med kranbiler, der selv forstår aflæsning og f.eks. montage, hvor det er med i transportentreprisen. Transportvirksomheden beskæftiger i alt 15 chauf-fører.
Den daglige disponering og administration klares af kørselsleder Frank Carstensen i tæt samarbejde med direktør Klaus Sørensen, mens bogholderifunktionen klares af Klaus Sø-rensens kone, Dorthe Antonsen.
-----