23948sdkhjf

Vil kun købe rustfrit i fremtiden

Marius Pedersens slamsugerafdeling beskæftiger sig stort set kun med transport af farligt industriaffald som olieemulsioner, syreaffald og maling. Firmaet sværger i dag til slamsugervogne fra VM Tarm opbygget i syrefast stål, som har stor modstandsdygtighed over for syredampe og en markant lavere egenvægt.

Marius Pedersens slamsugerafdeling beskæftiger sig stort set kun med transport af farligt industriaffald som olieemulsioner, syreaffald og maling. Firmaet sværger i dag til slamsugervogne fra VM Tarm opbygget i syrefast stål, som har stor modstandsdygtighed over for syredampe og en markant lavere egenvægt.



- VM Tarm er relativt nye inden for slamsugning, men deres store erfaring med at opbygge rustfri tankanlæg til bl.a. den kemiske industri kommer helt klart til deres ret også her. De er enormt skrappe til at bygge i rustfri, siger Bo Gejl, formand og chauffør hos Marius Pedersen i en pressemeddelelse

- Vi købte den første slamsuger hos dem i 2003 og vil fremover kun købe dem i syrefast. Først og fremmest fordi tankanlæg af denne type er langt mere modstandsdygtige over for aggressive syredampe og giver en længere levetid. VM Tarm leverer simpelthen et bedre produkt.

God blanding af renovering og nyt

VM Tarm kom på banen samtidig med, at en del af Marius Pedersens slamsugere var ved at være slidt ned. Men i stedet for at udskifte det hele med nyt fra en ende af, blev de enkelte vogne og anlæg vurderet individuelt. Kunne det betale sig at renovere dem? Eller var det mest fornuftigt at

investere i en helt ny slamsuger?

Resultatet blev et miks af renoveringer og nykøb, som sammenlagt har givet Marius Pedersen en "ny" driftssikker vognpark. VM Tarm har været en aktiv medspiller i den proces, der indtil videre har ført til levering af tre renoverede vogne/anlæg, 1 ny forvogn og anhænger plus bestilling af en ny vogn, der skal være klar i foråret 2005, lyder det fra Marius Pedersen-folkene.

Stor fleksibilitet undervejs

- Det er en af VM Tarms forcer, at de har fokus på at finde den bedste løsning og ikke bare bytter til nyt. Hvis de vurderer, at en renovering til 15.000 kr. er fonuftig, forsøger de ikke at sælge en ny løsning til f.eks. 150.000.

- I det hele taget har VM Tarm vist stor fleksibilitet i de forskellige opbygningsforløb. Undervejs har der været plads til, at både de og vi har foreslået forbedringer og ændringer. Det betyder utroligt meget for mig, at vi undgår at stå med et færdigt anlæg , hvor vi gerne ville have gjort flere ting anderleder, siger Bo Gejl

Han forklarer, at man typisk transporterer industriaffald over lange afstande med vores slamsugere.

- Her giver VM Tarms konstruktionsprincipper os en ekstra fordel. De er skrappe til at hente kilo, fordi de bygger lette, men alligevel stabile konstruktioner. Det betyder, at vi kan have mærkbart mere i tanken på samme tur uden, at det overstiger den tilladte totalvægt.

- Konstruktørerne hos VM Tarm er samtidig formidabelt gode til at bygge ned. Det giver tanke og anlæg med et lavt tyngdepunkt og større kørselsstabilitet, fremhæver han.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064