Tyske virksomheder giver topplacering til Jungheinrich
Det tyske markedsforskningsinstitut Emnid i Bielefeld gennemførte før årsskiftet en årlig image-måling inden for forskellige brancher. Inden for lager og intern transport-sektoren placerede Hamborg-virksomheden Jungheinrich AG sig i toppen blandt de 240 interview-personer med ansvar for intern logistik.
Jungheinrich blev ganske vist slået af producenter som Linde (bedste produkter, bedste kundeorientering og bedste ledelsesstil) og Still (bedste forhold mellem pris og kvalitet). Men i det samlede regnskab var det Jungheinrich, der opnåede den bedste vurdering hos de ansvarlige for intern logistik.
Undersøgelsen viste, at det især er produktkvalitet, kundeorientering og forholdet mellem pris og kvalitet, som kunderne vægter højest, når de skal vurdere leverandørervirksomheder.
Om at være kendtJungheinrich opnåede 767 imagepoint ud af 1000 mulige, tæt forfulgt af Linde med 763 point. Still ? der vandt i 2003 måtte nøjes med 762 point.
Emnid-undersøgelsen dækker en bred vifte af brands på logistikområdet. Jungheinrich opnåede faktisk en absolut topplacering foran Lufthansa Cargo (766 imagepoint). Maersk Sealand ligger på en 22. plads med 685 imagepoint.
Vurderingerne bærer tydeligt præg af virksomhedernes ?kendtheds-grad? på det tyske transportmarked. Tyske virksomhedsnavne kendes generelt af flertallet af interview-personerne, mens Maersk-Sealand i eksemplet ovenfor kun kendes af 46 procent af de adspurgte.
-----