DFDS Transport vil vokse yderligere i Tyskland
Med virkning fra 1. januar 2005 har DFDS Transport GmbH underskrevet en aftale om køb af den tyske transportvirksomhed, Viktoria-Logistik-Systeme Holding, der blev grundlagt i 1948 i Aschaffenburg ved Frankfurt. Viktoria, der i dag findes i såvel Aschaffenburg som i Neuss, er på størrelse med DFDS Transport GmbH, og begge virksomheder samarbejder allerede inden for IDS (tysk indenrigsdistribution) og ELIX (tysk/europæisk distribution) netværkerne. Viktorias forventede omsætning i 2004 ligger på 75 mio. EUR med en EBITA på 0,8 mio. EUR, og med købet af Viktoria, der dog stadig afhænger af de relevante myndigheders godkendelse, vil DFDS Transport GmbH komme op på en årlig omsætning på 160 mio. EUR.
? Vi forventer at integrere Viktoria i DFDS Transport GmbH så hurtigt som det er fornuftigt, siger økonomidirektør Jens H. Lund, DFDS Transport. ? Foreløbigt er det planen, at Viktoria skal fortsætte i egne faciliteter i Aschaffenburg og Neuss indtil videre, men det er klart, at der i forbindelse med sammenlægningen vil blive gennemført en række driftsmæssige og administrative optimeringer af de to forretninger, der hvor det er muligt. DFDS Transport har kigget på mulighederne for at udvide dækningen af Tyskland igennem længere tid, fortsætter Jens Lund, - allerede den 4. januar i år tog vi hul på investeringerne med købet af Boes Spedition Logistik GmbH i Osnabrück.
Skal vokse endnu mereVirksomheden, der også indgår i IDS og ELIX netværkerne, transporterer styk-, part- og full-loads samt national og international pakkedistribution, og den geografiske placering i Osnabrück i Nordvesttyskland er optimal set i forhold til England, Irland og Skandinavienstrafikkerne. Men DFDS Transport er ikke tilstrækkeligt udbygget i Tyskland endnu. Vi skal vokse væsentligt i forhold til det vi er i dag. Tyskland er trods alt Europas hjerte, afslutter Jens Lund, DFDS Transport.
Ser man nærmere på DFDS Transports dækning af Europa, er der stadig et par huller at lukke på det europæiske transportkort. Sydeuropa med Italien, Spanien, Grækenland er ikke repræsenteret, Østrig og Schweiz, hvis det er interessant, er heller ikke med, og så har koncernledelsen i DFDS Transport ved tidligere lejligheder givet udtryk for, at Frankrig, hvis omsætning for perioden 1.1.04 til 30.9.04 er under budgettet, kræver udbygning.
Europa er stadig vigtigUndersøgelser viser i øvrigt, at 70 procent af Europas produktion bliver i Europa. Og det betyder, igen ifølge DFDS Transports koncernledelse, at strategien om at skabe et fuldt europæisk netværk er ligeså relevant i disse globaliserings-tider som før.
DFDS Transport Road er ved en skillevej, som de selv udtrykker det, og de fine resultater i selskaberne har skabt økonomisk råderum for nye investeringer.
-----