Gang i salget af trailere og påhængsvogne
På trods af de høje oliepriser bliver der indkøbt nyt transportmateriel
- Selve om tiderne kradser for transportbranchen med de højeste oliepriser nogen sinde, så er der mange, der udskifter deres trailere og påhængsvogne. Og mange foretager de-ciderede nyanskaffelser, udtaler direktør Anders K. Larsen fra Lastas til Trans Inform.
I Hedensted-koncernen klager man ikke over udviklingen på salgssiden. Der er fornuftigt gang i den.
- Det er stort set hele produktsortimentet,vi sælger på både trailer- og påhængsvognsom-rådet, hvor det er Lastas' egen Kel-Berg produktion, der dominerer. På et produkt som EKERI køletrailere med fuld åbning af venstre side, oplever vi en efterspørgsel, som vi egentlig aldrig havde regnet, med siger Anders K. Larsen.
Der er stor efterspørgsel efter den slags kasseopbygninger og hos datterselskabet Øster Snede Ladfabrik er man i gang med eksport af let-isolerede foldedørskasser til det norske transportmarked.
Alle produkter sælger- På det danske marked sælger vi også mange komplette tipvogntog, bestående af f.eks. en ny fireakslet forvogn med tre vejs tip eller hejs en tilhørende to akslet kærre med trevejs tip. Men det er generelt sortimentet, at vi sælger. Der er ikke noget favoritprodukt som specielt kan peges ud som det dominerende.
- Vi har hele produktpalletten hos Kel-Berg, gardintrailere, åbne trailere i ligeud eller ned-byggede udførsler, containerchassiser, påhængsvogne og kærrer med eller uden tip eller hejs, dog lige med undtagelse af kølevognsløsninger, hvor Lastas i stedet sælger både den franskproducerede Lamberet og den finske EKERI, siger han.
-----