23948sdkhjf

Nyt europæisk redningsselskab på vej

I begyndelsen af december kommer et nyt europæisk redningskorps med fokus på er-hvervstransport på markedet. Det nye firma er stiftet af bl.a. Orla Horsbøll, der har en lang fortid i flere omgange hos Falck.

Selve aktieselskabet er allerede stiftet og bærer navnet Star Rescue Europe A/S, siger Orla Horsbøll til Danmarks Transport-Tidende. Firmaets domicil bliver DTC i Vejle, hvor der inden længe kommer gang i en døgnbemandet vagtcentral, som skal dække hele Eu-ropa.

Det er meningen, at man i opstarten - afhængigt af behovet - vil have tre medarbejdere i dagtimerne samt en medarbejder om natten til at styre vagtcentralen.

Alle, der ringer, skal kunne få kontakt med en medarbejder med det samme uden blive blive stillet om flere gange, som man desværre ofte oplever det, når man ringer til store firmaer.

Assistance i marken

Chaufføren, der måske står ude i ?marken? og har behov for assistance, skal opleve en enkel og hurtig sagsbehandling og vel at mærke på et sprog, som han forstår. Derfor har firmaet også sat sprog højt på dagsordenen. Man har valgt at kunne betjene kunderne på dansk, engelsk, tysk, fransk, italiensk og spansk, så man er dækket godt ind.

Foreløbig er det også meningen, at man vil benytte underentreprenører over alt til at udfø-re det fysiske arbejde. Der er etableret de nødvendige aftaler med de forskellige entrepre-nører i de lande, hvor man tilbyder assistance.

På længere sigt kan det dog godt tænkes, at SRE på centrale steder selv vil anskaffe sig bjærgningskøretøjer.

Konceptet er, at kunderne tilmelder sig ordningen uden dog at tegne et dyrt abonnement, som kræver en eller anden form for forudbetaling.


Tjek på reservedele

Når man er tilmeldt ordningen, vil man kunne anmode om assistance og derefter betale i henhold til forbruget. Assistancen vil også omfatte dæk- og reparationsassistance. Og hvis en bestemt reservedel ikke lige findes i det område, hvor nedbruddet er sket, regner man med at hjælpe ved hjemme i Vejle at kunne se på computerskærmen, om den på-gældende del kan erstattes af en del fra et konkurrerende mærke.

Orla Horsbøll mener, at det f.eks. kan være et problem med luftbælge, bremsetromler m.v. Man satser fra starten på omfattende europæisk dækkende aftaler med store aktører så som trailerproducenter, udlejningsselskaber, forsikringsselskaber af såvel dansk som udenlandsk herkomst.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.065