Ny DTL-direktør
Scandlines adm. direktør Peter Grønlund beklager, at Erik Østergaard har besluttet af forlade Scandlines. Erik Østergaard er en kompetent og dygtig leder med et stort ansvarsområde. Han har haft stor betydning for omdannelse af DSB Rederi til Scandlines, for fusionen med det tyske DFO samt for selskabets forretningsmæssigt særdeles positive udvikling i de senere år.
Erik Østergaard er 45 år og har i 27 år beskæftiget sig med transport, rederivirksomhed, og færgefart. Heraf de sidste 14 år i Scandlines, hvor han har haft flere ansvarsområder, de seneste 5 år som direktør med koncernansvaret for Scandlines omfattende rutenetværk i Østersøen, skibs- og havnedrift, indkøb og HR.
Erik Østergaard er oprindeligt uddannet i Rederiet Knud I. Larsen. Senere har han arbejdet i BR Marine Consult A/S og for Udenrigsministeriet, inden han i 1990 kom til det daværende DSB Rederi, der senere blev til Scandlines.
Erik Østergaard har studeret økonomi og management på IMD i Lausanne samt på University of Chicago's Graduate School of Business hvorfra han har en MBA.
Erik Østergaard er medlem af eller formand for en række selskaber i Scandlines Gruppen. Desuden er han formand for Bilfærgernes Rederiforening, bestyrelsesmedlem i det børsnoterede Mols-Linien A/S, Det Europæiske Maritime Udviklingscenter og Handels- og Søfartsmuseet. Endelig er han medlem af en række komiteer i den danske og den svenske rederiforening samt i den internationale rederiforening ECSA.
Med ansættelsen af Erik Østergaard er DTL særdeles godt rustet til at fastholde og udvikle den ansvarlige kurs, som DTL står for. Opgaven er fortsat at bevare et stærkt DTL og at fastholde DTL i det transportpolitiske centrum for at sikre transporterhvervet de bedst mulige politiske og økonomiske rammer, siger DTLs formand Anker M. Jensen.
- Efter 14 år i Scandlines har jeg haft mulighed for at beskæftige mig med alle dele af selskabet. Jeg er nu nået til den beslutning, at hvis jeg skal prøve noget nyt, skal det være nu. Men det har ikke været en nem beslutning. Scandlines er en fantastisk virksomhed med mange gode medarbejdere og kolleger og med gode muligheder for fortsat udvikling, siger Erik Østergaard, som har aftalt med rederiet, at han fortsætter på posten indtil begyndelsen af 2005. Det er samtidig besluttet, at liniechef John Steen-Mikkelsen, der i dag har ansvaret for Scandlines største enkeltmarked, ruterne Rødby-Puttgarden og Gedser-Rostock, midlertidigt overtager funktionen som divisionsdirektør, når Erik Østergaard fratræder,
Atlet-UnitruckAtlet-Unitruck A/S har udnævnt Steen Junge til salgschef for Jylland og Fyn.
Han kommer fra en stilling som distriktschef for Østjylland. Samtidig er Per Havelund-Nielsen pr. 1. november 2004 blevet ansat som distriktschef for Østjylland. Per Havelund-Nielsen kommer fra en tilsvarende stilling i gaffeltruck-branchen.
Dansk AutohjælpLars B. Nørby er ansat som ny ansvarlig leder af Dansk Autohjælps landsdækkende assistance- og alarmcentral i Aarhus. Lars B. Nørby kommer fra en stilling som produktionschef hos Royal Greenland A/S i Aalborg. Lars B. Nørby er samtidig indtrådt i ledergruppen hos Dansk Autohjælp A/S og refererer direkte til direktionen.
Gældssanering til Margit Pedersen
Skifteretten i Århus har besluttet at påbegynde gældssanering for Margit Birch Pedersen, tidligere vognmandsforretningen Way Out, i Krajbjerg, Hornslet.
Fordringshaverebedes anmelde og dokumentere eventuelle krav overfor Skifterettens medhjælper advokat Hanne Sølgaard, Tingvej 31, 8543 Hornslet inden for fire uger.
Mahé FreigthJacob Andersen (34) er 16. oktober ansat som økonomidirektør hos Mahé Freight A/S, Kastrup. Jacob Andersen er uddannet revisor og kommer fra en stilling som porteføljechef hos Mezzanin Kapital, der indskød kapital i Mahé for halvandet år siden. ? Jeg har arbejdet intenst med Mahé Freight det sidste år tid, inden jeg forlod Mezzanin Kapital, siger Mahés nye økonomidirektør og jeg har et generelt, overordnet kendskab til transportbranchen. Jeg kan ikke udtale mig i detaljer om Mahés problemer i foråret, - kun bekræfte, at Steen Vedel Jørgensen definitivt er ude af ejerskabet, og at Lehmann-Nordic Group, København, i dag har 80 procent af aktierne.
-----