23948sdkhjf

Bedre end nogensinde?.

DAN?X benyttede sig af V-Bird?s Airbus A320 flyvning på København, hvor selskabet fløj ind sent på aftenen og ud tidligt næste morgen: Perfekt for DAN?X.

- Vi havde imidlertid hele tiden parallelt med flyvningen trucket gods fra de samme områder i Tyskland samt i Holland til København. Det foregår med hurtige køretøjer, og vi fordeler så gods videre fra København på andre hurtige trucks til Skandinavien. Så systemet var altså stadig intakt trods indstillingen af V-Bird?s flyvninger, siger Bob Thorhauge, DAN?X administrerende direktør.

- Til erstatning for V-Bird har vi så truffet aftaler med Lufthansa, der flyver ud af Düsseldorf til henholdsvis Oslo og Stockholm. Derfor flyver gods til disse destinationer nu direkte frem til markederne, og det giver i virkeligheden den helt optimale betjening. Og i november starter vi, også med Lufthansa, at flyve gods fra Düsseldorf til Helsinki, hvor vi har nogle krævende kunder, der forlanger en tilsvarende service.

- Forudsætningen for, at dette kan lade sig gøre, er gode handlingaftaler i de berørte lufthavne, men det har vi så også opnået. Vi opererer også med Lufthansa ud af Frankfurt og München, men her må vi hele tiden været helt oppe på dupperne for at sikre kvaliteten. Og det er vi så?

Øget kvalitet

Med disse løsninger har vi ikke kun fastholdt, men endog øget kvaliteten i vores services. Vi har kunder, der kræver ikke kun 97 eller 98 men i realiteten 100 procent kvalitet på deres logistikforsendelser. Det er det, vi skal honorere, og der kan vi aldrig gå på kompromis. Når vi booker forsendelser på Lufthansa, taler vi om at aftage hele fragtkapaciteten på de pågældende flyvninger: Vi vil ikke risikere at blive shortshippet. Problemet kan dog nogle gange være, at bagage altid har forrang frem for fragt, og dér kan vi måske savne den rigelige kapacitet, A320 har frem for de fly, Lufthansa opererer på disse destinationer.

Overvåger

Først når voluminer vokser så stærkt, at der bliver problemer med at bero på fragtrum i kommercielle flyvninger, kan det igen komme på tale at iværksætte et eget trafiksystem med alt, hvad det indebærer. Den situation overvåger vi naturligvis hele tiden nøje. Men i dag har vi et system, der er bedre end nogensinde, siger Bob Thorhauge.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078