Nu står der ?Emirates? på flyet?
Kontrakten mellem SAS Cargo og Lufthansa Cargo udløb nemlig ? og hverken dette selskab eller andre WOW-alliancepartnere havde umiddelbart kapacitet til rådighed for opgaven.
- Vi er meget tilfredse med vores nye kontrakt og ser frem til at arbejde sammen med Emirates SkyCargo. Vi har været meget tilfredse med vores lange hidtidige samarbejde med Lufthansa Cargo, men da vores kontrakt løb ud, var vi nødt til at se os om efter ny kapacitet som erstatning. Så da vi hørte, at Emirates SkyCargo ønskede at starte en fragterrute til Hong Kong, kontaktede vi dem, siger Kenneth Marx, administrerende direktør i SAS Cargo.
Køber kapacitetAftalen mellem SAS Cargo og Emirates SkyCargo er en såkaldt "blocked space" aftale, hvor SAS Cargo køber en del af kapaciteten ombord på Boeing 747-400 fragtflyet. Sammenholdt med fragtkapaciteten ombord på SAS Airbus 340 passagerfly til Kina, råder SAS Cargo over omkring 400 tons fragtkapacitet om ugen direkte til Kina. De øvrige destinationer er Shanghai og Beijing.
Derudover undersøger SAS Cargo mulighederne for at tilføje yderligere kapacitet til Hongkong i løbet af foråret 2005.
-----