23948sdkhjf

Store forskelle mellem selskaberne

De fleste selskaber har da også åbnet op for elektroniske bookinger. Nogle tilbyder kun én kanal, andre tilbyder en vifte af muligheder. Og nogle kan dokumentere en høj penetrering af elektroniske bookinger, andre betydeligt lavere tal. Og i det hele taget svinger det betydeligt, ikke kun fra selskab til selskab, men lige så meget fra marked til marked.

Sådan siger British Airways World Cargo, at man, alle bookinger til selskabet talt sammen, har fire procent, der kommer ind som e-bookings. BAWC tilbyder kun GF-X som e-booking kanal, og de BAWC-kunder, der er tilsluttet GF-X, booker 20 procent af alle deres transaktioner på GF-X.

Lufthansa Cargo melder om betydeligt højere tal, nemlig 25 procent totalt set, alle bookinger medregnet. Men der er store spredninger; i Korea og Kina når procenten helt op på 80 procent, mens de europæiske markeder ligger på 20 procent eller derunder.

Visdommen

Lufthansa Cargo tilbyder tre kanaler for e-bookinger: GF-X, Traxon/EDI og selskabets hjemmeside. Tilsyneladende er der delte meninger om visdommen i denne strategi. Nogle mener, det er en styrke, at man kan tilbyde kunderne og markedet en vifte af muligheder, som kunden kan vælge mellem. Andre mener, det netop er med til at svække fokus og dermed bremse udviklingen.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125