23948sdkhjf

Særtransportbekendtgørelsen igen igen

Det er meget sammensatte og komplicerede bestemmelser, der regulerer særtransporternes tilstedeværelse på det danske vejnet.

Det er meget sammensatte og komplicerede bestemmelser, der regulerer særtransporternes tilstedeværelse på det danske vejnet.



Det fremgår med al ønskelig tydelighed af den noget langvarige beslutningsproces omkring den nye særtransportbekendtgørelse, der endnu ikke er nået til vejs ende. Den 4. oktober udløb Færdselsstyrelsens frist for modtagelse af kommentarer til den (foreløbigt) tredje udsendelse af høringsmaterialet til myndigheder og interesseorganisationer med ekspertviden på området, og på den dato havde styrelsen, der koordinerer slagets gang, fået ikke mindre end 14 svar, - selvom det altså var tredje gang materialet blev udsendt. – Svarene er nu alle gennemgået, og der er dukket et par nye problemstillinger op, påpeger fuldmægtig Frank Thrusholm, Færdselsstyrelsen.

- Vi har løst problemet med en ny formulering af bestemmelsen, og dernæst om overhæng i forhold til bag-kofangeren på lastbil med langt gods. Det sidste spørgsmål er endnu ikke færdigbehandlet, og vi har indkaldt til møde med Københavns Politi, Rigspolitiets Færdselsafdeling og DTL tirsdag formiddag. Og så håber vi at nå et resultat, så bekendtgørelsen kan træde i kraft 1. januar 2005, hvilket alle er interesseret i.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.047