23948sdkhjf

Man kan igen nøjes med at have tre spejle

Hvis man udskifter nærzonespejlet og vidvinkelspejlet til mere konvekse versioner, kan man leve op til de nye krav om spejle til lastbiler med de tre sædvanlige spejle i højre side.

Hvis man udskifter nærzonespejlet og vidvinkelspejlet til mere konvekse versioner, kan man leve op til de nye krav om spejle til lastbiler med de tre sædvanlige spejle i højre side.



Det skyldes nogle netop lancerede nye spejlkomponenter.

Hos TK (Transport-Komponenter A/S) i Kolding, der er en del af den europæiske reservedelskoncern Europart, fortæller direktør Kai Møller, at en af firmaets leverandører netop har lanceret nye vidvinkelspejle og nærzonespejle med mere konveks (større udadvendt bue) spejlglas. Monterer man disse spejltyper, behøver man ikke montere det fjerde ekstraspejl, kaldet Doblispejlet. Det er jo heller ikke et spørgsmål om, hvor mange spejle, der skal være på en lastbil, men om hvor stort et areal man kan se i spejlene. Kan man se det samme i tre spejle, som i fire, er det måske den bedste løsning blot at have tre. Når man ikke tidligere har kunnet købe denne type spejle, skyldes det, at producenternes hidtil er veget noget tilbage for at sælge disse spejle under henvisning til, at det man ser i et spejl med så kraftig en bue, bliver meget forvrænget.

Men frem for at montere et ekstra spejl, som kan være med til at skabe yderligere en død vinkel for udsynet, dér hvor det skal sidde, vil nogle kunder nok vælge løsningen med de mere konvekse spejlglas.

-----

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.191