23948sdkhjf

Følgebilsfirma kastede håndklædet i ringen

Alt for lave rater på følgebilsmarkedet, store tab på et par debitorer og voldsomme omkostninger på bilreparationer var blandt de faktorer, som udløste virksomheds-lukning

Alt for lave rater på følgebilsmarkedet, store tab på et par debitorer og voldsomme omkostninger på bilreparationer var blandt de faktorer, som udløste virksomheds-lukning



Det midtjyske følgebilsfirma J.C. Transportservice har netop drejet nøglen.

Indehaver Jon Christiansen siger til Trans Inform, at det er flere forskellige uheldige om-stændigheder i løbet det sidste halve års tid, der er årsag til konkursen.

Det er kun to et halvt år siden, at Jon Christiansen etablerede sig med sin sværgods-service J.C. Transportservice, hvor han som en af de få bl.a. kunne tilbyde kørsel med BF3 følgebil i Tyskland.

En konkurs først på sommeren hos et andet følgebilsfirma, hvor J.C. Transportservice har 72.000 kr til. Gode, var en af de medvirkende faktorer.

Undervejs har Jon Christiansen også oplevet at modtage to dækningsløse checks på til-sammen 120.000 kr. fra et tysk transportfirma, der senere gik konkurs. Og som om det ikke var nok, så smed den Opel kassevogn, som Jon Christiansen anskaffede sig som helt ny, motoren i utide. På den næste motor knækkede en tandrem, netop som der var kommet en større ordre i hus på eskorte af fjorten læs til Østrig

-. Det tog "kun" to uger for værkstedet at få følgebilen gjort køreklar igen, siger Jon Chri-stiansens ironisk. I mellemtiden var opgaven med det store projekt løst af kolleger.

Helt galt prisniveau

Generelt udtaler Jon Christiansen, at prisniveauet er helt galt på dette område:

- Der køres rask væk til 180 kr. i timen og det er vel at mærke kun på den del af stræknin-gen, hvor man følger det overdimensionerede køretøj.

- Følgebilen kører tilbage uden betaling, og det er ikke rentabelt. Man skal tænke på, at de 250 kr. timen, som man gerne vil have for en følgebil, stadig er ca. 80 kr. under den pris - der skal til for, at man kalde det en forretning. Samtidig skal man huske på, at der ofte er år, hvor der ikke er noget at lave de første måneder. Det har f.eks. været tilfældet i år, og det har jo ikke ligefrem været med til at gøre forholdene for min forretning bedre, siger Jon Christiansen, der nu har genoptaget sit gamle job som eksportchauffør.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078