23948sdkhjf

Kig ikke i vejviseren – vis hellere vejen

Danske virksomheder har gennem flere år mærket, hvordan globaliseringen ændrer vilkårene for at drive forretning i Danmark og ud af Danmark.

Danske virksomheder har gennem flere år mærket, hvordan globaliseringen ændrer vilkårene for at drive forretning i Danmark og ud af Danmark.



Der er blevet rykket rundt på begreber som tid, sted, effektivitet og strategier. Og konsekvensen er, at den internationale arbejdsdeling er blevet langt mere omfattende end tidligere, fremgik det af Industriens Årsdag i Bella Center i København i går har mere end 1.000 erhvervsledere var forsamlet. – Til dagligt mærker vi næppe, hvor stor forandringen har været. Men tænk bare på det gamle udtryk "Made in Denmark". I 80'erne var der nok mange af os, der opfattede det udtryk som et helt særligt kvalitetsstempel. Vi tænker ikke længere så meget på, om varerne helt igennem er produceret i Danmark. Forklaringen er, at langt de fleste produkter i dag er: "Made in forskellige dele af verden", sagde DI's formand Johan Schrøder.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094