23948sdkhjf

Administrativ byrde

Færdseslsstyrelsen har i den danske udgave af de nye EU-regler om kontrol af hastighedsbegrænsere fastlagt, at begrænseren skal være kontrolleret tidligst et halvt år, før bilen skal til syn.

Færdseslsstyrelsen har i den danske udgave af de nye EU-regler om kontrol af hastighedsbegrænsere fastlagt, at begrænseren skal være kontrolleret tidligst et halvt år, før bilen skal til syn.



Den regel har fået mange DTL-medlemmer til at protestere. De finder det uforståeligt, at de skal tage bilen ud af drift to gange inden for et år. Én gang i forbindelse med kontrol af fartskriver og én gang ved kontrol af hastighedsbegrænseren.

DTL har foreslået, at kontrollen af hastighedsbegrænseren bør følge kontrolintervallerne for fartskriveren, da det er de samme virksomheder, som er godkendt til at gennemføre kontrol af fartskriveren, der skal forhåndsgodkende og udstede en attest på hastighedsbegrænseren.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078