23948sdkhjf

Ingen AdBlue tanke hos IDS i Danmark lige med det første

På den netop afholdt LASTBIL 2004 på Elmia i Sverige viste det svenske IDS, der er en del af olieselskabet Q8, hvordan man med små transportable anlæg vil dække det fremtidige behov for AdBlue tanke på det svenske marked. Men så hurtigt kommer det nok ikke til at gå på det danske marked.

På den netop afholdt LASTBIL 2004 på Elmia i Sverige viste det svenske IDS, der er en del af olieselskabet Q8, hvordan man med små transportable anlæg vil dække det fremtidige behov for AdBlue tanke på det svenske marked. Men så hurtigt kommer det nok ikke til at gå på det danske marked.



Fra IDS i Danmark udtaler markedschef Søren Vinnes Fledelius til e-nyt, at vi, som mange andre, har ventet på en klar udmelding fra lastbilsproducenterne med hensyn til hvilken teknologi, de ville vælge. Meget tyder nu på, at det er SCT teknologien, der vinder frem. Dermed vil der også opstå et behov for produktet AdBlue (Urea). Mercedes har for længst meldt ud og som den første producent præsenteret nye lastvognsmodeller med motorer, der opfylder EURO 4 og EURO 5 normerne ved at benytte BlueTechteknologien, der kræver AdBlue ved siden af det almindelig dieselolie for at kunne køre. IDS har foreløbig valgt Sverige som testland, hvor det første IDS AdBlue anlæg er taget i brug. Nu vil vi følge udviklingen og få de første erfaringer med håndtering af produktet samt tilbagemeldinger fra kunder inden vi går i gang i Danmark og resten af Europa slutter Søren Vinnes Fledelius.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079