Højt aktivitetsniveau i opbygger-virksomhed
De første par år af virksomhedens levetid har været præget af næsten konstant vækst
De første par år er gået bedre end man næsten turde håbe på. Det nye fabriksanlæg, der blev taget i brug for halvandet år siden, er allerede blevet udvidet. Nu er Hedensted Lad-fabrik også forhandler af HMF DAPA produkter og ZEPRO lifte.
Ordrebeholdningen ser fornuftig ud og det synes som om, hele transportbranchen i øje-blikket anskaffer sig nyt materiel. Det smitter af på leverandørerne i branchen.
Hos Hedensted Ladfabrik er det fortrinsvis ladopbygninger, man sælger.
Der laves dog også reparationsarbejde og udbedringer af skader.
Stort rumindholdFirmaet har netop afsluttet opbygningen af en ny forvogn til et lokalt transportfirma. Den nye forvogn skal indgå i et forvogn/kærrevogntog og udmærker sig ved at have en særde-les lav lastehøjde og dermed et stort rumindhold. Det er uhyre vigtigt, når der som her er tale om et hængervogntog, der skal køre på Sydeuropa. Ikke blot hvert kilogram, men mindst lige så vigtigt hver kubikmeter gods, tæller på den økonomiske regnestok, når der skal udføres transporter over lange afstande.
Forvognens lad har et rumindhold på 54,7 m3. Den tilhørende kærre, som Hedensted Lad-fabrik også har bygget ladet til, har et rumindhold på 61,8 m3, så hele vogntoget opnår et samlet rumindhold på 116,5 m3.
StøttebenFor at modvirke påvirkninger fra tunge gaffeltrucks, der kører ind i ladet under læsningen, er den nye IVECO Stralis forsynet med et sæt støtteben mellem bogieakslen og bagen-den.
Den nye IVECO er leveret af IM Jensen & Noer A/S i Padborg mens al malerarbejdet er udført af Nørre Snede Autolak A/S.
-----