Copenhagen Air Logistics
Ved roret sidder Standley Bundgaard som administrerende direktør, tidligere Scandinavian Manager for Chapman Freeborn Airmarketing i Stockholm og før det bl.a. airfreight manager for DFDS i Oslo og andre steder.
Copenhagen Air Logistics er født medlem af en gruppe skandinaviske speditør- og logistikvirksomheder. Foruden Copenhagen Air Logistics og Århus Shipping Logistics i Danmark består gruppen af de svenske virksomheder Gothenburg Air Logistics AB, Gothenburg Shipping Logistics AB, Stockholm Air Logistics AB og Vaxsjö Shipping Logistics AB, samt det norske selskab Oslo Shipping Logistics AS.
NordiskLidt længere fremme, men allerede under etablering, er en ny medlemsvirksomhed i Finland. Dermed når gruppen op på fuld nordisk repræsentation.
- Vi arbejder sammen med et omfattende net af agenter over hele verden, men vi har ikke eksklusivaftaler med nogen, siger Standley. Det betyder, at vi kan sammensætte netop den løsning, der bedst tjener den enkelte kundes behov. Vi har således lagt afstand til den løsning, de store globale spillere indebærer, hvor kunden fra starten er lagt ind i et fast net af leverandører og partnere.
Behovet er der- Det er naturligvis en hård tid at starte op i. Vi forventer ikke lutter medvind fra starten i Copenhagen Air Logistics. Men vi er overbevist om, at der er behov i markedet for en fleksibel og dynamisk virksomhed som vore. Markedet rummer mange nicher, og det er dem, vi især satser på. Dermed har vi også signaleret, at for os er ?volumen? ikke det eneste succeskriterium, siger Standley Bundgaard.
Copenhagen Air Logistics vil så tilbyde den fulde vifte af service, inklusive freight forwarding, toldprocedurer, repping, aircraft chartering, og kurer virksomhed. Men ? luftfragtspedition vil være tyngdepunktet i virksomheden, der til opstart overtager alle luftfragtsforretninger fra ?søster? i Århus.
I alt beskæftiger gruppen 60 medarbejdere i Skandinavien.
Og ?repping?? Det betyder, at Copenhagen Air Logistics sender en mand helt frem til flyside for at repræsentere sin kunde?
-----