23948sdkhjf

Forstærket service i hele Europa

Med i den nye bølge af service udvidelse er Østrig, Belgien, Danmark, Finland, Italien, Portugal, Spanien, Sverige og England.

UPS? leveringsservice indeholder en money-back garanti, med levering enten kl 10.30 eller før middag. Garantien 10.30 retter sig naturligvis nok mod de større europæiske storbyer som blandt andre København, mens området ?før middag? rækker bredere ud.

Den nye serviceudvidelse bygger på et omfattende program, der blev indledt allerede i januar, da leveringsområdet, der kunne garanteres inden kl 9, blev udvidet med 40 procent. Og siden maj er alle disse services blevet implementeret over hele det udvidede Europa, også omfattende de nye EU-medlemsstater.

Det nye EU

- Siden 1996 har UPS betragtet HELE Europa som ét marked. Det vil sige, at alle 25 EU lande - inkl. de ny EU-lande - i princippet har kunnet tilbydes fuldstændigt ens serviceapparat. Da UPS således gennem disse otte år har betragtet hele Europa som et marked, har EU's udvidelse i sig selv ikke har været en ny udfordring. Men UPS udvider konstant sine aktiviteter og services på alle de markeder, der viser sig at have behov for det. EU's udvidelse betyder derfor også en gradvis udvidelse af kapaciteten i de pågældende lande i takt med at de får mere gang i økonomien. Men da serviceapparatet sådan set har været på plads siden 1996, er der ikke sig selv behov for en udvidelse af selve koncepterne - kun kapaciteten, siger Nils Rasmus Hansen, der håndterer pressekontakten for UPS i Danmark.

En af de tunge

Og UPS er virkelig klassens tunge dreng: I 2003 genererede UPS på verdensplan 3.4 milliarder pakker og dokumentforsendelser ? eller 13.6 millioner forsendelser om dagen. Det foregår i et distributionssystem, der blandt andet rummer et luftfartsselskab med 266 egne udover 316 chartrede fly ? en flåde på 88,000 køretøjer. Bare for nu at nævne et par facts?

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063