Ungt følgebilsfirma med mange års kompetence
Efter fire år som fører på en følgebil for en kollega etablerede Ulrik Knudsen i sep-tember sidste år sin egen følgebilsservice - og nu udvider han allerede
Efter kun syv måneder med eget følgebils-service udvider Ulrik Knudsen nu sin forretning med yderligere en moderne topudstyret følgebil. Den skal benyttes i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland.
Den foretagsomme indehaver, er egentlig uddannet mekaniker, men den arvelige belast-ning fra den fædrene side har alligevel vundet over mekanikeren.
Ulrik Knudsens far Niels Oluf Knudsen har nemlig i en menneskealder været ansat som chauffør i firmaet BK Transport, der nu er en del af det DSV-ejede DFDS Roland Munch A/S i Esbjerg.
Lige siden Ulrik var lille dreng har han været med sin far ude og udføre specialtransporter af alle mulige og umulige arter, så efter at have været personbilsmekaniker et stykke tid trak nichen specialtransport i ham.
Sit egetI fire år kørte han med en følgebil fra BMK Service, men i september sidste år besluttede Ulrik så at får foden under eget bord.
Han købte den BF3 følgebil han kørte i hos BMK og etablerede sin egen servicevirksom-hed.
Siden er det gået i den rigtige retning, så for kort tid siden ansatte han John Scarlett fra Sjælland, der har en fortid som en kendt lastvognsbjærger og tretten års erfaring med føl-gebilsservice i firmaet Ledsagertjenesten.
Meningen er, at John Scarlett skal betjene kunderne. Det vil sige de overdimensionerede transporter, som kræver følgebil for Ulrik Knudsens kunder, når de kører i det sjællandske og i visse tilfælde også i det svenske område.
For at klare de kommende krav har Ulrik Knudsen netop anskaffet sig en ny VW T5 som bliver udstyret efter alle kunstens regler - bl.a. med den nye type skilte, der kan vise over-haling forbudt for lastvogne og udråbstegnet.
Det nye skilt kan også vise højre/venstre pile så det på længere sigt kan godkendes til at køre i Østrig.
Indenrigs eskorteOprindelig lå de fleste opgaver i Tyskland, da Ulrik Knudsen var ansat hos BMK, men det har ændret sig. Langt de fleste eskorte-opgaver løses inden for landets grænser, fortæller Ulrik til Trans Inform.
Om kunderne siger den unge følgebilsejer, at han har sine faste gode kunder som han løser mange opgaver for - en stor del af dem ad hoc.
- Vi udfører ikke kurer-transporter. Det lader vi andre om, men ellers alt hvad man kan tænke sig inden for special- og sværgodstransport, slutter Ulrik Knudsen, som ser frem til at kunne give kunderne en landsdækkende service indenfor følgebilssegmentet.
-----