23948sdkhjf

Frøslev Rasteplads udvides

På et møde indkaldt af Bov Kommune med deltagelse af vindmøllefabrikanter, myndigheder, transportører, DTL og kommunens Teknik- og Miljøafdeling blev det klart, at en udvidelse af Frøslev Rasteplads var et fornuftigt skridt hen imod en løsning af de parkerings- og manøvreproblemer, vindmølletransportørerne er oppe imod, når de står i venteposition ved grænsen til Tyskland.

På et møde indkaldt af Bov Kommune med deltagelse af vindmøllefabrikanter, myndigheder, transportører, DTL og kommunens Teknik- og Miljøafdeling blev det klart, at en udvidelse af Frøslev Rasteplads var et fornuftigt skridt hen imod en løsning af de parkerings- og manøvreproblemer, vindmølletransportørerne er oppe imod, når de står i venteposition ved grænsen til Tyskland.



- Det var et godt møde, der blev afholdt i en god og konstruktiv tone, siger Jørn Gregert Jensen, Teknik- og Miljøchef i Bov Kommune. - Både udvidelse af Frøslev Rastepladsen og modulvogntog var på dagsordenen, og Bov Kommune støtter initiativer til en løsning, som alle parter kan leve med.

En god løsning

Torben Rafn, Torben Rafn & Co. A/S, er også tilfreds med resultatet. - Vi synes, det var et godt initiativ, Bov Kommune havde taget. Mødet var positivt, og det lader til, at Vejdirektoratet er velvilligt indstillet til forslaget om at udbygge Frøslev Vest. Det er min fornemmelse, at de har fået en bevilling til at gennemføre arbejdet, som nu fremskyndes mest muligt. Det er et længe næret ønske fra transportørerne - men også fra Padborg Politi - som her bliver opfyldt, så vi ser fremtiden i møde med fortrøstning.

DTL på linje

DTL er tilfreds med, at specialtransportørernes problemer ved grænsen til Tyskland nu ser ud til at finde en løsning. - Det er meget komplicerede problemstillinger, vi står overfor siger Hans Skat, DTL, der deltog i mødet i Bov Kommune. - Det er ikke kun et spørgsmål om placering af de store biler, der nu har en gennemsnitlig længde på 50 m, som nok vil stige til 65 meter inden længe, køre-hviletid er også et problem, der skal passes ind og til- og frakørsel. I værste fald har der været op til 100 specialtransporter på samme tidspunkt, hvilket er et stort problem. Specialtransporterne er desuden underlagt mange restriktioner og bliver for eksempel i tilfælde af færdselsuheld på de tyske motorveje lagt døde ved grænsen, indtil der er fri bane. Transportørerne har et ønske om ikke at være til gene for andre, men de skal jo også have fornuftige vilkår at arbejde under. DTL vil gerne gå foran og være med til at finde løsningerne, og vi er glade for, at det sker på grundlag af dialog mellem parterne. Det er det, DTL arbejder for.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078