23948sdkhjf

Stop39 på spring

Transport- og trafikcenteret Stop39 ved motorvej E20 ved Slagelse er klar med projekteringen af et nyt lagerhotel og centeret forventer, at de nødvendige kundeaftaler, der er en forudsætning for byggestart på første etape, er på plads i løbet af kort tid.

- Det eneste der mangler er underskrifterne på kontrakterne fra de første to kunder, fortæller direktør Tage Beck, Erhvervs- & Transportcenter Sjælland A/S.

Lagerhotelprojektet blev lanceret i starten af 2003, men det økonomiske dødvande i dansk økonomi, har hidtil lagt en dæmper på interessen. Men udsigten til lysere tider og den optimale placering midt på Sjælland klods op ad motorvejen, har nu bragt projektet ind i realitetsforhandlinger.

- Hvis vi skal have kontrakterne, så er vi nødt til at gå i gang med at bygge, siger Tage Beck.

Lagerhotelprojektet består af to 6.000 kvadratmeter store lagerbygninger, der hver for sig er inddelt i tre sektioner på 2.000 kvadratmeter. I hver sektion opføres administrations- og velfærdslokaler på 40 kvadratmeter.

Lagersektionerne er naturligvis isolerede og opvarmet. Frihøjden er 8 meter og gulvet er selvsagt armeret til truck og lastbilkørsel. Der er to trailersluser og en stor aluminiumsport, der er høj nok til, at en lastvogn kan køre ind og ud, i hver sektion.

Når projektet er fuldført vil lagerhotellet, der skal placeres syd for transportcenteret, bestå af to bygninger på i alt 12.000 kvadratmeter, der deler en fælles opmarchplads.

- Jeg kan ikke sætte dato på, hvornår byggeriet går i gang, men det bliver formentligt meget snart, siger Tage Beck.

Han erkender, at stilstanden i dansk byggeri har øget entreprenørernes interesse for projektet, og de mange økonomisk fordelagtige tilbud, har bidraget til at sætte gang i lagerhotelprojektet.

Transportcenteret, har som tidligere skrevet i Transport-Tidende, oplevet rigeligt med interesse fra privatbilister. Nærmere bestemt pendlere, der har anvendt parkeringspladsen til heldagsparkering.

- Derfor har vi været tvunget til at indføre parkeringsbegrænsning på to timer. Det var egentlig meningen at Vejdirektoratet skulle opføre en egentlig pendlerparkeringsplads herude, men det er desværre ikke blevet til noget, fortæller Tage Beck.

Transportcenteret og den tilhørende Erhvervspark, der i dag rummer virksomhederne Hotel Antvorskov og slikkoncernen Malacoleafs lager, er allerede under udvidelse med et nyt autohus for Toyota, der opføres med udstillingslokaler i to dæk lige til rundkørslen ved Stop39. Kølespecialisten Knud Hansen A/S har købt grund på centeret, men eventuelle anlægsprojekter er endnu ikke projekterede.

Stop39?s lastvogns- og trailerparkering, der også huser Haahr-tankens dieseltankanlæg, er flittigt brugt i nattetimerne, selv om anlægget ikke er indhegnet.

- DTC ved Vejle har en flittigt brugt indhegnet og overvåget lastvogns- og trailerparkering. Men der er ikke tilstrækkeligt stor interesse hos chauffører og vognmænd, til at det kan drives på forretningsmæssige vilkår, siger Tage Beck beklagende.

Den eksisterende trailer og lastvognsparkering kan fordoble arealet, når behovet opstår. Der er afsat en grund på 9.200 kvadratmeter til formålet.

- Det ligger jo ideelt som omkoblingsplads, hvis forsøget med lange modulvogntog bliver til noget, siger Tage Beck.

Han røber, at han faktisk har endnu et projekt på bedding, der skal placeres i centerets nordvestlige hjørne.

- Vi er tæt på at have investeringsaftalerne på plads, men jeg kan ikke røbe, hvad det går ud på, slutter Tage Beck.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064