23948sdkhjf

Høj leveringssikkerhed et varemærke

Transport med veksellad mellem Danmark og Italien er et godt indarbejdet produkt fra Es-bjerg-virksomheden J. Lauritzen?s Eftf., som blev etableret tilbage i 1884.

Der er altså ikke tale om nogen årsunge, og den kendte transportvirksomhed klarer da også næsten alle former for transportopgaver inden for segmenterne international trans-port af gods i egne veksellad, samt terminal- og stevedorevirksomhed, opbevaring- og håndtering af kemikalier, skibsklarering, befragtning og kurérservice.

Esbjergs engagement i off-shoreindustrien kan også ses hos J. Laurtizen?s Eftf., der tillige er underleverandør og servicepartner i forbindelse med projekter, som relaterer sig til offs-hore industrien, ligesom der tilbydes logistik- og distributions løsninger til ?e-trade? virk-somheder m.m.

Stor succes Taulov-Verona

Salgs og marketingschef Lars Winther Sørensen hos J. Lauritzen?s Eftf. siger til Dan-marks Transport-Tidende, at man har stor succes med trafikken mellem Danmark

og Italien, der har Taulov som primær afsendelsesterminal for de store heltog og tilsvaren-de er det Verona i Norditalien, der står som slutdestination.

Der er afgang fire gange om ugen og det gods der bliver lastet mandag, tirsdag er klar til levering i Danmark om torsdagen. Isoleret set havde vi nok håbet på at den tyske vejskat ?Mauten? var blevet til noget, men det gjorde den som bekendt ikke i første omgang. Vi skal dog også tjene penge og det er først og fremmest serviceniveauet, der gør sig gæl-dende, herunder at dække kundernes transportbehov og dernæst den store leveringssik-kerhed, ca. 98 procent alle transporterne er de senest par år nemlig blevet afviklet til tiden.


Laster mere end biler

Vekselladene går generelt fra Taulov, Esbjerg eller København ud til hele Danmark, hvor en stor del af godset bliver omlæsset i Esbjerg for distribution til Skandinavien.

En af de store fordele ved vekselladene er muligheden for at kunne laste mere end last-vognstogene kan i EU-trafik, hvor vogntogsvægten er begrænset til 40 ton, som betyder en nettolast på maksimalt 26 ? 27 ton med ultralette trailere .

Vi sender også gods med bil direkte til og fra Italien, men jeg har aldrig truffet en vogn-mand, som kan køre med over 25 ton nettolast, siger Lars Winther Sørensen og påpeger, at et veksellad har lov til at medbringe indtil 28,5 ton last, fordi man kan udnytte de højere vogntogsvægte der gælder i Italien (44 ton) og Danmark (48 ton), ved for- og eftertrans-porterne ad landevej.

Håndteringen af vekselladene foregår for en stor dels vedkommende på terminalen i Esbjerg, hvor firmaet selv råder over det nødvendige grej som containertrucks med kapa-citet op til 42 ton, der kan klare omlastning af veksellad, containere, trailere og andet ud-styr, der indgår i de tre transportformer, lastvogne, skibe og jernbane - som alle benyttes i den omfattende transportvirksomhed.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063