License to bill ??
Med en A-licens rykker DFDS Transport op i den tunge liga af udenlandske transport- og speditionsselskaber, der kan drive fuld virksomhed med fod på alle dele af forretningsgangen. Uden A-licensen kan selskaber kun fungere som agenter ? det vil sige, de skal forbinde sig med en kinesisk partner, der så står for udstedelsen af dokumenter, fakturering og mange andre afgørende elementer i forretningerne.
- Vi ser tildelingen af en A-licens som en stor milepæl i vores udvikling i Kina. Den vil være med til at sikre en forsat udvikling og investeringer i et marked, som oplever en enorm vækst, siger Peter Minor, DFDS Transport regional direktør for Asien. Selskabets øverste ledelse ser det kinesiske marked som et stort fokusområde for koncernen, som ellers har fokuseret på markeder som USA, Skandinavien, Europa og Asien.
Det er vigtigt for en international speditions- og logistikudbyder som DFDS Transport, at have en stærk position på et så vigtigt marked som det kinesiske, for at kunne sikre fuld kontrol og kunne opfylde vore kunders ønsker og behov. Og det endda i god tid før de generelle muligheder for internationale speditører forbedres i forbindelse med Kinas indtræden i WTO.
DFDS Transport har det seneste halve år noteret en vækst på transporter til og fra Kina, hvor den største vækst har været forbundet med kontoret i Shanghai. Med A-licensen har DFDS Transport i Danmark fået en endnu stærkere "søster" i Kina, der gør det muligt at følge godset 100 procent fra afsendelse til modtagelse.
-----