Vognmand træt af telemarketing
Hvad skal man gøre ved aggressive annoncesælgere spørger fynsk vognmand
- Forskel på seriøse og useriøse
- Det er rigtig træls at blive forstyrret på mobiltelefonen, når man er ved at læsse gods af hos en kunde og i øvrigt passer sit arbejde, siger vognmand Torben Friis, medejer af transportfirmaet Hauras A/S, Vissenbjerg på Fyn.
- Ofte bliver man ringet op en dag sidst på ugen, hvor de ved, at man har travlt og ikke har tid til at tale.
- De vil sælge annoncer. Som regel til en eller anden hjemmeside. Prisen for en sådan annonce starter først ved omkring en halv snes tusinde under samtalens forløb falder prisen måske helt ned til 3.500 kr., siger Torben Friis og fortsætter:
- Undervejs spørges der " kan du ikke huske at vi talte sammen?" Når man så spørger om hvornår det var, bliver røret i værste fald bare lagt på i den anden ende. Det er rent tidsrøveri siger den fynske vognmand til Trans Inform.
Han er godt træt af den slags useriøse annoncesælgere, der ikke burde have lov til at operere på den måde som de gør.
- Vi har i vores virksomhed ikke behov for annoncer på netsider, så det er spild af tid for alle de involverede parter slutter Torben Friis.
Det er ikke hverken ulovligt eller uetisk at henvende sig telefonisk til en potentiel kunde - det gør masser af seriøse virksomheder hver eneste dag. Og man er jo nødt til at have synlige firma-telefonnumre m.v. af hensyn til ens egne kunder. Forskellen ligger i seriøsiteten. Useriøse og tvivlsomme henvendelser er en plage. Både for den, det går ud over og for den store del af annonce-sælgerne, som arbejder regulært og kvalitetsmæssigt, men som risikerer at bliver slået i hartkorn med de grumsede typer. Telefonsalg er en hurtig og effektiv kommunikation, som sparer tid for alle parter, når det bliver gjort rigtigt - men det er en form, som kræver både dygtighed, troværdighed og gensidig tillid.
Kender du det?
Har du haft erfaringer med urimeligt påtrængende og useriøse annonce-sælgere, eller har du måske ligefrem fået opkrævning på annoncer eller fagbogs-optagelser, som du aldrig har bestilt. Så hører vi gerne fra dig pr. mail, fax eller brev. Se adresser og numre på forsiden.
-----