23948sdkhjf

Net-butikker outsourcer logistik

Web-shops har fortsat fokus på outsourcing af logistik-funktioner

Netbutikkernes appetit på at outsource deres logistik- og forsyningskæde ser ikke ud til at være på retur. Tvært imod

Britiske Transport Intelligence har gennemførte en undersøgelse, hvor man har spurgt 71 ledere i 3-parts logistikudbyder (3PL) om deres indtryk af den den aktuelle situation på logistikmarkedet.

Af dem, der beskæftigede sig med e-handelslogistik, var de fleste respondenter overbeviste om, at onlineforhandlere vil outsource flere logistikfunktioner i løbet af de næste fem år. Denne tendens vil sandsynligvis være mere udbredt blandt multi-/omnichannel detailhandlere, og mindre fremtrædende blandt detailhandlende, der udelukkende sælger onlin.

Det skriver Transport Intelligence i en pressemeddelelse.

Svarene til TI’s undersøgelse, afspejler resultaterne fra en undersøgelse udførte af Ti i 2018, som også viste, at et klart flertal af respondenterne mente, at online-detailhandlere vil outsource flere funktioner i løbet af de næste fem år. Også den gang var var interessen for at outsource logistikfunktioner stærkest hos multi-/omnichannel-detailhandlere.

Men markedet har som bekendt gennemgået store omvæltninger i de senere år efter corona-pandemien og de voldsomme udfordringer i forsyningskæderne i 2021 og 2022.

Men det har medvirket til at forstærke webbutikkernes interesse for at outsource logistikken.

- Outsourcing af logistik-funktioner ses nu som en måde at differentiere driften på og opbygge modstandskraft. I betragtning af kompleksiteten af multi/omnichannel forsyningskæder, kan vi derfor se multi/omnichannel detailhandlere fortsætte med at bruge flere ressourcer på at optimere deres logistik., skriver Nia Hudson fra Transport Intelligence.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093