I den seneste udgave af Xenetas maritime klimaindeks – Carbon Emission Index (CSI), der rangordner containerrederierne på trafikkerne mellem Fjernøsten og USA’s vestkysthavne – ender rederiet Matson som bundskraberen blandt de 14 rederier, der er med i indekset.
Matson udleder ifølge CEI fire gange mere CO2 end det grønneste rederi Hyundai Merchan...
Uheldig udvikling truer nærskibstrafikken i USA
Nye og større containerskibe belaster klimaet mindre – det udgør en risiko for feedertrafikkens fremtid.
De store containerskib som dette fra CMA CGM er afhængige af feederskibene, der kan klare den regionale transport. Foto: L.M. Lassen
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement