23948sdkhjf

Svensk pakkevolumen stiger på trods af faldende e-handel

Samtidig med at e-handlen i Sverige fortsætter med at falde, stiger antallet af pakker. Det indikerer, at forbrugerne køber flere, men billigere varer online

I løbet af andet kvartal blev der sendt 52,5 millioner pakker til svenskerne fra svenske virksomheder. 

Det er ifølge brancheorganisationens Transportvirksomhedens pakkeindeks en stigning i pakkevolumen på 7,4 procent. 

Samtidig er svensk e-handel faldet med seks procent fra årsskiftet indtil maj i år ifølge Svensk Handel. I samme periode er pakkevolumen steget med 5,1 procent.

- Dette indikerer, at forbrugerne køber flere, men billigere varer. I sig selv er der intet mærkeligt ved det, med tanke på den høje inflation i landet og at mange svenskere er nødt til at skære ned på deres forbrug, siger Tina Thorsell, samfunds- og politikchef hos Transportföretagen, i en pressemeddelelse.

Rapporten viser, at større vareforsendelser, som møbler og byggematerialer, falder med 6,4 procent. Samtidig stiger leverancer til forbrugernes hjem med samme mængde. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079