Hvert år vil det koste samfundet 300 millioner kroner at administrere den vedtagne kilometerafgift, som lastbiler skal betale fra 2025.
Samtidig tyder alt på, at kontrolsystemet, som myndighederne planlægger, er underdimensioneret, så det ikke kan fange de udenlandske lastbiler, der med stor sandsynlighed vil omgå afgiften.
Endnu engang lyder ...
DTL om km-afgiften: Kontrolsystemet vil ikke fange de udenlandske lastbiler

Mange flere lastbiler og busser skal køre på batterier, mener EU-Kommissionen, som tirsdag forventes at fremlægge et nyt forslag med højere klimakrav til den tunge vejtransport. (Foto: Emil Helms/Ritzau Scanpix) (Foto: Emil Helms/Ritzau Scanpix)
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement