Containerrederier og afskibere står over for væsentligt højere transportomkostninger med den nye generation af nulemissionsskibe og grønne brændstoffer.
Hvor meget, har det uafhængige britiske konsulentfirma UMAS sat mere præcise tal på ved brug af en række estimeringsmodeller.
Et containerskib på Stillehavsruterne vil koste rederen 20-30 m...
Rapport: Så meget dyrere bliver grøn søtransport
Grønne skibsbrændstoffer vil lægge op til 50 pct. oveni prisen for global containerfragt, konkluderer det britiske konsulenthus UMAS i ny rapport
Danske Mærsk er blandt de første rederier der globalt har forpligtet sig på grøn metanol med investeringer i skibe, der kan sejle på grøn metanol, og med indgåelse af partnerskaber med globale producenter af det grønne skibsbændstof. Foto: Mærsk
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement