Det skal ikke være mere besværligt, dyrt og begrænsende at eje en elvarebil, der vejer 3.501 – 4.250 kg, blot fordi batteriet får bilen til at veje mere end almindelige diesel- og benzinvarebiler med samme lastevne.
Mit mål er, at vi får øget vægtgrænsen eller finder en anden god løsning, så det bliver mere attraktivt at skifte til elvarebil. Tra...
Regeringen vil lette regler for tunge el-varebiler
Transportminister Thomas Danielsen (V) vil sidestille elektriske varebiler, der vejer mere end 3.500 kg, med traditionelle varevogne på diesel og benzin på under 3.500 kg

Det skal ikke være mere besværligt, dyrt og begrænsende at eje en elvarebil, der vejer 3.501 – 4.250 kg, blot fordi batteriet får bilen til at veje mere end almindelige diesel- og benzinvarebiler med samme lastevne. Foto: PR
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement