23948sdkhjf

Skarpere forretningsplan skal sikre konkursramte Citylogistik

Fremtidens Logistik kunne tidligere fortælle, at logistikvirksomheden Citylogistik var gået konkurs. En større del af virksomhedens aktiver var dog overdraget til et nyt selskab med Martin Storm Rasmussen som direktør. 

Den nye direktør tror på, at det er muligt at føre virksomheden videre. Det forklarer advokat David Rachat-Nielsen, Lou Advokater, der repræsenterer Martin Storm Rasmussen

- Min klient er interesseret i det, Citylogistik har bygget op, og det er tanken, at man vil køre det videre og gøre konceptet stærkere, mere bæredygtigt og komme styrket ud på den anden side.

CityLogistik Danmark A/S leverer grønne og datadrevne transport og vareleverings løsninger til virksomheder i byer i Danmark og indenfor de kommende år også i Europa. Virksomhedens formål er at udvikle serviceløsninger indenfor hovedsageligt last mile leveringer med fokus på miljøvenlig transport via brugen af el biler samt særlig fokus på software. 

Kilde: Citylogistiks årsrapport  1. juli - 31. december 2019

Citylogistiks tidligere direktør Casper Svensson pegede på corona-nedlukningen som årsag til konkursen, og den udfordring anerkender David Rachat-Nielsen.

- I relation til, at man har haft salg til forretningsdrivende i et land, hvor der har været lukket ned i et år - så har forretningsmodellen været relativt udfordret. Vi har skåret til benet, og set, hvilke dele af forretningen er stærke og bæredygtige: Det er den eneste aktivitet, vi har overtaget. Resten af aktiviteten er så det, der er gået konkurs, siger han.

Næste måneder skal sikre ny investorkreds

Planerne for Citylogistik er allerede ved at blive udformet.

- Vi har tænkt os at bruge de næste par måneder til at komme ud med en ny investorkreds, en ny bestyrelse og en skarpere forretningsplan, hvor man er klar på, hvad man vil, siger David Rachat-Nielsen.

- Citylogistik har været opbygget omkring nogle forskellige lokationer. Der er nogle lokationer, der har haft fornuftig drift, og nogle der har haft dårlig drift. Vi har selvfølgelig overtaget dem, der har en fornuftig drift. Vi er klar på, hvordan man kan gøre det til en profitabel forretning, siger David Rachat-Nielsen.

David Rachat-Nielsen fortæller, at det nye selskab har overtaget nogle af Citylogistiks biler, lejemål og medarbejdere, men ikke alle. Han fortæller, at en del af de medarbejdere, der ikke kom med over, var opsagt allerede inden rekonstruktionen.

Præcis hvornår Citylogistik skal vende regnskabstallene til det mere positive kan David Rachat-Nielsen ikke i øjeblikket give svar på.

- Man skal forstå, at det er en vækstforretning, der ikke kan eller skal tjene penge på nuværende tidspunkt. Det er et spørgsmål om, at man får skaleret på den rigtige måde, så man kan tjene penge. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079