23948sdkhjf

Eksponentiel medarbejdervækst får Körber til at flytte to afdelinger

Væksten fortsætter, og medarbejderstaben udvides løbende hos Körber Supply Chain, der er vokset ud af rammerne i Arden. Derfor flytter virksomheden nu to afdelinger til Svenstrup nær Aalborg.

Tilbage i februar lød det fra nordjyske Körber Supply Chain, at man gik på jagt efter 50 nye medarbejdere, mens virksomheden for godt et år siden fortalte til Fremtidens Logistik, at ordrebogen var mere end firdoblet i forhold til året før.

Læs mere herNu gør Körber klar til masseansættelser 
Ordrebogen voksede med 450 procent: Corona har øget efterspørgslen på automatisering

Körber Supply Chain har tidligere gået under navnene Qubiqa og senest Riantics, men efter tyske Körber AG opkøbte de danske specialister i automatiserede logistiksystemer kom navneskiftet. 

Men ikke bare navnet har ændret sig, det har også antallet af medarbejdere, der er vokset eksponentielt de seneste og nu tæller 221 ansatte. 

Væksten betyder, at pladsen i Arden ikke længere rækker, og derfor udvider virksomheden nu med lejede kontorfaciliteter godt 30 kilometer nordpå i Svenstrup J. ved Aalborg. Her bliver der plads til 35-40 medarbejdere fra Körbers service- og økonomiafdelinger.

- Vi ansætter rigtig mange ingeniører og programmører i disse år, og de har et stort behov for at være i tæt samarbejde med vores travle projektafdeling og produktion i Arden. Når vi vælger at flytte service- og økonomifunktionerne, hænger det sammen med, at de ikke er afhængige af faciliteterne i Arden på samme måde som de øvrige afdelinger, fortæller Hans-Henrik Jensen, CEO hos Körber Supply Chain DK.

Körber Supply Chain DK udvider - Infogram

En mere fleksibel arbejdsplads

Med kontoret i Svenstrup rykker Körber tættere på Aalborg-området og styrker dermed sit rekrutteringsgrundlag. Samtidig understøtter det nye kontor et mål om at skabe en mere fleksibel arbejdsplads, idet Körber her etablerer et antal flex-pladser, som alle medarbejdere kan benytte sig af efter behov.

Ifølge Hans-Henrik Jensen har corona-krisen været en øjenåbner som for så mange andre selskaber, og både ledelse og medarbejderne har oplevet værdien af mere fleksibilitet i hverdagen. Nye, digitale værktøjer er implementeret og gør, at man ikke længere behøver at møde ind til det samme skrivebord hver dag for at udføre sit arbejde.

- Vi har længe haft gode erfaringer med hjemmearbejde. Men under corona blev det helt tydeligt, at det at arbejde hjemmefra i mange tilfælde er en gevinst for både medarbejder og virksomhed. Derfor har vi implementeret muligheden for hjemmearbejde som en fast ordning, hvor flere ansatte har 2-3 ugentlige hjemmearbejdsdage, fortæller Hans-Henrik Jensen.

Tidligere på året kunne Körber-direktøren melde ud, at han i 2022 får brug for at ansætte over 50 nye funktionærer til stillinger, der spænder fra softwareingeniører til indkøbere. Trods den generelle mangel på arbejdskraft i samfundet har virksomheden allerede ansat 21 nye medarbejdere siden årsskiftet.

- At nuværende og kommende medarbejdere har mulighed for at strukturere deres egen uge, giver dem en større frihed og fleksibilitet. På denne måde gør vi det endnu mere attraktivt at arbejde hos Körber, siger Hans-Henrik Jensen.

Se nøgletal for:
Læs mere om: körber supply chain dk
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.687