GLS-direktør frygter konsekvens af nye regler efter rekordregnskab
Den danske afdeling af General Logistics Systems - GLS - nåede i seneste regnskabsår en rekordhøj milliardomsætning og et resultat på bundlinjen, som selskabet var godt tilfreds med, selvom den ikke nåede helt samme niveau som året før.
Læs mere her: Pakkegigant når dansk rekordomsætning: Bundlinjen halter efter
Helt konkrent endte omsætningen i 323 mio. euro (2,4 mia. kr.) i regnskabsåret 2021/2022, mens bundlinjen lød på 31,4 mio. euro (233,6 mio. kr.).
Alt i alt, så var det altså et regnskab, som den danske direktør Steen Ravnsbæk Kristensen med ro i sindet kunne fremvise for moderselskabet.
Danskernes stigende trang til at shoppe online øgede i høj grad efterspørgslen på GLS' service, og selvom at corona-shoppelysten nok er dalende, så er det ikke dér, at direktøren ser de største udfordringer i fremtiden.
Det fortæller han til Avisen Danmark.
I stedet peger han blandt andet på de nye cabotageregler.
- Som mange andre oplever vi, at der er pres på lønningerne, stigende driftsomkostninger ved især øgede brændstofudgifter og ændrede regler for lastbiltransport i EU-landene. Med det sidste mener jeg de nye cabotage-regler, som betyder, at chauffører og lastvogne oftere skal hjem til hjemlandene, og det har fået vores udgifter til at stige, fortæller topchefen.