Digital Hannover Messe blev succes
År efter år har Hannover Messe været udstillingsvinduet for industrien og en katalysator for fremtidige emner som AI, bæredygtig produktion og 5G. Som en rent digital begivenhed tjente dette års Hannover Messe to roller: Den afslørede ikke kun industriens fremtid, men demonstrerede også, hvordan messer vil se ud fremover.
Det siger Jochen Köckler, administrerende direktør i Deutsche Messe AG:
- Hannover Messe Digital Edition demonstrerede den innovative kraft inden for maskinteknik, elektroteknik og IT-virksomheder. På samme tid viste den, at fremtidens messe er hybrid. Sammen med vores udstillere og partnere lykkedes det os at styrke kerne-brandet på verdens vigtigste industrielle show: innovation, inspiration og netværk i en tid med industriel transformation - det er hvad Hannover Messe står for, siger Jochen Köckler.
Tysklands kansler Angela Merkel åbnede messen sammen med Joko Widodo, Indonesiens præsident. De 1.800 deltagende virksomheder præsenterede 10.500 produkter og innovationer for 90.000 registrerede deltagere. Konferencen indeholdt 1.500 eksperter, der diskuterede emner som Industri 4.0, digitalisering af industrielle processer, supply chain management, letvægtskonstruktion, brint og elektromobilitet.
- Den positive tilbagemelding på den digitale Hannover Messe overgik vores forventninger. Samtidig så vi, at en digital messe ikke kan erstatte magien ved en fysisk begivenhed. Den personlige kontakt er der simpelthen ikke. Den digitale Hannover Messe bekræftede, at vi er på den rette vej. Baseret på vores erfaringer i denne uge vil vi i fremtiden samle det bedste fra den digitale og analoge verden for at give vores kunder en holistisk hybrid-messeerfaring, lyder det fra Jochen Köckler.
I løbet af liveshowets fem dage genererede de 90.000 deltagere mere end 3,5 mio. sidevisninger og indsendte 700.000 søgeforespørgsler i udstillings- og produktsøgningen. Derudover tiltrak live streams cirka 140.000 visninger.
- Hannover Messe Digital Edition 2021 var en vellykket test for os i enhver henseende. Vi ønskede at se, hvilke konkrete fordele digitale formater leverer til vores udstillere og besøgende. Blandt andet ved vi nu, at vi når ud til helt nye udstillere og besøgende. Når vi overfører denne viden til vores fysiske begivenheder, maksimerer vi båndbredden i vores messer mange gange. På denne måde øger vi relevansen af Hannover Messe, siger Jochen Köckler.
Den næste Hannover Messe finder sted 25.-29. april 2022, og Portugal er partnerland.