23948sdkhjf

DSV: Stadig appetit på opkøb

Store overtagelser i Road-segmentet står på toppen af ønskesedlen.

DSV Panalpina har med overtagelsen af den store schweiziske transportkoncern Panalpina foretaget det største opkøb i selskabets historie. Men den danske transportvirksomhed er ikke mæt endnu.

Der står flere opkøb på ønskesedlen, og særligt kigges der efter store overtagelser inden for Road-segmentet, lyder det fra DSV-formand Thomas Plenborg.

Strategi fortsætter

Hvad angår DSV Panalpina A/S’ forretningsstrategi og vision, har Thomas Plenborg, koncernens nye bestyrelsesformand, ikke de store planer om forandringer.

- Bestyrelsen mødtes til en strategisession for et par uger siden, og vi har alle tiltro til den eksisterende vision og strategi. Den har vist sig at være meget succesfuld i forhold til at skabe værdi, hvilket er fundamentet for al udvikling, så vi fortsætter med at gøre, hvad vi har gjort rigtigt, siger Thomas Plenborg.

Han tilføjer, at bestyrelsens rolle de næste 12-18 måneder bliver at sikre, at ledelsen kan fokusere 100 procent på integrationen af Panalpina.

- Det er tid til en masse nye initiativer. Vi har gjort det største opkøb i DSV’s historie, og vi har lovet vores interessenter, at vi med succes kan integrere Panalpina. Vi er fuldt ud engageret i at levere på det løfte og har tiltro til de mange synergier, der kan følge: Bedre og flere services, stærkere netværk, større købekraft. Business casen er solid, og jeg tror, integrationen vil blive fantastisk, når den er gennemført, lyder det fra bestyrelsesformanden.

M&A i Road

Thomas Plenborg tilføjer, at DSV Panalpina fremover vil have den samme store appetit på fusioner og opkøb (M&A) som tidligere:

- Når vi er 12-18 måneder inde i integrationen af Panalpina, og vi kan bekræfte, at vi er på rette spor, tror jeg, jeg vil begynde at tale om muligheden for at booste den organiske vækst gennem endnu et M&A. Branchen er stadig meget fragmenteret, og der er fortsat plads til yderligere konsolidering, siger han og tilføjer, at DSV Panalpina er på udkig efter større snarere end mindre virksomheder, og at det især bliver Road-segmentet, der kigges på.

- Når Road-divisionens nye TMS (Transport Management System, red.) er fuldt udviklet og skalerbar, vil tilføjelser inden for dette forretningssegment være attraktivt for os. Det hele handler om at udvide netværket – også i Road-segmentet, siger Thomas Plenborg.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156