Styrket fokus på vognmands-forsikringer
Efter tre år på markedet for transportforsikringer til især vognmandsbranchen er forsikringsselskabet Alm. Brand klar til at udvide kundekartoteket.
Alm. Brand har samlet sine transport-assurandører fra hele landet under samme ledelse, og styrker fokus på transportbranchen.
Under samme ledelse
Da forsikringsselskabet Alm. Brand trådte ind i transportbranchen for tre år siden, vidste de godt, at den var præget af nogle store spillere. Alligevel er det gået over al forventning, og selskabet har fået skabt en større kundebase end forventet. Alm. Brand har på grund af den relativt lille størrelse derfor mulighed for at være mere fleksible. Det er noget, kunderne sætter pris på og som er en af grundene til succesen.
Det siger Michael Dyppel, Markedschef Transport & Storkunde hos Alm. Brand:
- Kundetilgangen har været over det forventede. Vi har fået en pæn tilgang af nye kunder i forhold til vores målsætning. Vi har opnået det, vi satte os for, men nu tager vi et skridt mere, lyder det fra Michael Dyppel, der fortsætter:
- Vi har ændret i vores struktur og samler vores transport-assurandører fra hele landet under samme ledelse, så vi får et styrket fokus. Det gør, at vi bliver mere fleksible i forhold til vognmændenes behov, siger markedschefen.
Uvurderlige erfaringer
Alm. Brands typiske kunder er vognmænd med en vognpark op til 20 kørende enheder, siger Michael Dyppel.
- Dem skal vi fortsat være attraktive overfor, men vi vil ikke begrænse os, og vi vil gerne alle vognmænd. Vi er parate til at snakke med kunder, som kører national kørsel såvel som internationalt og til kunder med en større vognpark. Vognmændene efterspørger god service. Vi skal sørge for, at vores kunders tilværelse er så enkel og problemfri som mulig. Derudover er det vigtigt, at de altid kan komme i kontakt med os. Vores kunder er også glade for, at vi kan levere nogle fleksible og overskuelige forsikringsløsninger, siger Michael Dyppel.
- Vi kigger løbende på om der er behov for justering, så vi hele tiden lever op til de behov, der efterspørges. Vi har fået nogle uvurderlige erfaringer de sidste tre år, og i fremtiden vil vi have fokus på den enkelte vognmands behov. Eksempelvis er vi opmærksomme på, at mange vognmænd har en meget blandet forretning, og det betyder, at vi må kigge mere på den samlede risiko fra kunde til kunde, så de får lige præcis den pakke, de har behov for, siger markedschefen.
(Denne artikel er også bragt i Transport Tidende nummer 17).